Hur mår era innekatter nu i värmen??
Hej ja jag har lite funderingar på hur mår era katter nu (som är innekatter) när det är högsommar och nästan är varmare inne än ute, märker ni att dom blir annorlunda ? slöare eller ja på annat vis om det är mycket varmt mm
vi har haft över 2 veckor nu med riktig värme (skönt tycker jag) men tänker lite på katten ja vist kanske han inte busat lika mycket som vanligt men tycker annars man inte märkt nån skillnad, men i dag tycker jag han varit mer loj än vanligt och han har sprungit på lådan titt som tätt från morgonen tillslut fick han spy, nu tycker jag det ser ut som att han mår lite bättre men svårt att säga (han gömmer sig inte som han gjorde från morgonen) samt att han bar låg svans oxå nu bär han den högt. just ja han gjorde inget när han sprang på lådan utan han var bara in och vände . (har tömt lådan för att kunna hålla koll om han kissar eller bajsar och kommer hålla mig hemma under dagen, alltid lika jobbigt när kissen inte mår bra, ja och så detta med att han inte kan förmedla sig, ja det att att han fick spy kan ju lika gärna ha med hårbollar
Sen har jag en annan liten fråga hur gör ni med vatten och katt, min kisse dricker nästan aldrig nått (inte så att jag ser eller att det märks i nån av skålarna)
Det roliga är att ja han bojkottar rent vatten i skålarna men duschvatten och kallt te eller mitt vattenglas funkar ibland. och ja när han dricker då har jag inte mage att hindra han förutom om dottern varit i duschen och det finns risk för schampo i vattnet, men ja hur dricker era katter, min har alltid druckit lite och ja i vanliga fall oroar jag mig inte då katten mest äter blötmat men nu när det är så här varmt skulle jag önska att han drack lite till i alla fall nu när det är så här varmt, idag har jag fått i han lite vatten hällde ut vatten på balkongen då drack han lite i alla fall tur man har sina knep.
Men ja hur får ni i era katter vatten?? har ni några bra tips?
Från en lite nojig matte.