• MedlemFV

En bekant har förmodligen anmält mig

Denna bekant anmälde jag för misshandel. Han skulle på förhör, men innan han drog dit sa han några dagar innan att jag skulle dra tilbaks anmälan. Samt att han sa själv att han inte skulle erkänna ett skit.

Dessutom så sa han att han skulle anmäla mig för att ha kollat på barnporr och skrivit saker på internet så som att jag hatar mänskligheten och liknade. Att jag skulle ta min hämnd.

Att jag kollat på barnporr är definitivt inte sant. Att jag har skrivit saker på internet om mänskligheten är sant dock. Däremot var det för cirka ett och ett halvt pr sedan. Skulle det hjälpa om jag sa att jag inte mindes det so. Jag har skrivit?

Angående varför jag skrev det var rop på hjälp. Få uppmärksamhet och ville gärna att någon som skulle bry sig om mig. Ingenting som jag planerade att göra,

Ett och ett halvt år sedan är väldigt lång tid. Och skulle det verkligen läggas på stora resurser att jag skrev dessa saker?

Men om jag säger att jag inte minns liksom förnekar brottet. Hur blir det då? Fins absolut ingen bevis att jag har skrivit det.

Denna bekant är min äldre broder. Och jag känner mig äckligt frusterad på honom!
    Det är han som gjorde fel och han hade valet att antingen slå mig i skallen eller inte. Jag har anmält honom förut och han vet att jag skulle göra det igen. Han har alltid hållit på med fysisk och psykisk våld mot mig. Så att jag har anmält honom två tillfällen är ingenting jämfört med mina anmälningar.

Snälla köra användare ha förståelse för mig och hjälp mig :(

• Svar på tråden En bekant har förmodligen anmält mig
  • MedlemFV

Det som ni har skrivit på mig att jag inte behöver oroa mig. Jag vill ju gärna tro på er! Absolut! Och jag tror en gnutta på er faktiskt.

Men finns det kanske möjligtvis en källa på att det ni skriver är sant eller något sådant?

Tilltala mig och led mig och få mig att förstå att ni talar sanning, låt mig veta.

Tack så hemskt mycket!

Övrig sak som jag vill skriva av mig: Jag fattar inte överhuvudtaget hur det blev såhär. Varför just jag?!

Jag har haft en sådan stor kamp i hela min uppväxt. Och hela polisanmälan om misshandel var den 25 Juni. Och jag avlutade mina studier den 28 Maj och skulle gå in i sommarlovet och skulle komma tillbaka till folkhögskolan efter sommaren. Så jag nöjt knappt av sommarlovet tills misshandeln ägde rum. Och jag kände mig äckligt frusterad på honom. Jag har utvecklat massor av de läsåren jag har varit i folkhögskolan och så händer detta. Varför? Och varför i hela friden skall vi bete oss som om vi var i tonåren, eller lättare sagt varför skall ha bete sig som om han vore i tonåren? Han har alltid hållit på sedan jag var femton och han själv var sjutton. Egentligen var vi mindre än så när han började. Men det blev värre när ma var inne i tonåren. . .

Jag har känt mig så förstört tack vare han! Jag har haft en sådan stor kamp i uppväxten och tänker hela tiden hur bra och skönt det hade varit om han inte ens existerade eller att han var som en normal människa. Eller att jag kontaktade socialtjänsten i tidigt ålder så jag kunde komma till en härlig fosterfamilj!!!

TACK FÖR ATT JAG FICK SKRIVA AV MIG. OCH GLÖM GÄRNA INTE MIN FRÅGA ANGÅENDE KÄLLA TILL DET NI HAR SAGT.

Tack!

• MedlemFV

Jag avskyr min äldre broder!

Jag har inte gjort något fel ändå känns det som om jag kommer åka dit för det. Det är mer han som har gjort fel. Och hela började med en förbaskad bärbar dator som jag fick låna av min moder. Som han av utan anledning lägger sig i och frågar otrevligt varför jag lånar den. Väldigt otrevligt och säger att jag skall lämna TILLBAKS den. Medan jag kopplar ur, så får jag en smäll i skallen. För vad egentligen? Vad gjorde jag för att förtjäna det?!

Inte nog med det, så går jag in till mitt run efter att jag lämnat min dator. Där han som är tjugofyra år, knackar på min dörr och säger att jag är en liten flicka fler tal gånger.

Några sekunder senare så exploderar jag och säger att jag kommer ringa polisen och säger åt honom att det är bra pm han lägger av.

Detta får han för sig att det är en självklar rätt att ta en extra nyckel och låsa upp min dörr. Som jag senare lägger mig ner i sängen eftersatt han har kommit hem. Där jag då får stryk.

Efter misshandeln ringer jag polisen. Till polisen erkände han att han har hölls på såhär i några år. Fast jag vet inte on polisen rapportera detta, någoting säger mig att han inte har gjort det. Då han ställde frågan i luften och inte i förhöret.

Jag var bredd på att absolut få bort han ur mitt liv en gång för alla!

Men jag tror att han förnekade brottet. Dessutom så tror jag att han anmälde mig.

Någoting son jag fick bekräftat var att han tydligen sprang runt i lägenheten efter att polisen hade tagit mig till stationen för att förhöra mig i lugn och ro.

Så han är en riktig feg jäkel. Han är ingen psykopat, någoting som han gärna vill vara. Han vill vara galen. Jag känner mig broder. Men det är han inte. För mig är han bara ett äckligt litet kryp. Son jag önska så starkt att jag kunde vara större eller liknade och därefter puckla på han om han skulle göra något. Det skulle kännas så skönt! Men jag har aldrig slagits och kan inga grepp.

Just nu känner jag att jag har så ont, psykiskt ont i bröstet!!

• athanatos
    MedlemFV skrev 2014-07-24 23:54:47 följande:

Jag avskyr min äldre broder!

Jag har inte gjort något fel ändå känns det som om jag kommer åka dit för det. Det är mer han som har gjort fel. Och hela började med en förbaskad bärbar dator som jag fick låna av min moder. Som han av utan anledning lägger sig i och frågar otrevligt varför jag lånar den. Väldigt otrevligt och säger att jag skall lämna TILLBAKS den. Medan jag kopplar ur, så får jag en smäll i skallen. För vad egentligen? Vad gjorde jag för att förtjäna det?!

Inte nog med det, så går jag in till mitt run efter att jag lämnat min dator. Där han som är tjugofyra år, knackar på min dörr och säger att jag är en liten flicka fler tal gånger.

Några sekunder senare så exploderar jag och säger att jag kommer ringa polisen och säger åt honom att det är bra pm han lägger av.

Detta får han för sig att det är en självklar rätt att ta en extra nyckel och låsa upp min dörr. Som jag senare lägger mig ner i sängen eftersatt han har kommit hem. Där jag då får stryk.

Efter misshandeln ringer jag polisen. Till polisen erkände han att han har hölls på såhär i några år. Fast jag vet inte on polisen rapportera detta, någoting säger mig att han inte har gjort det. Då han ställde frågan i luften och inte i förhöret.

Jag var bredd på att absolut få bort han ur mitt liv en gång för alla!

Men jag tror att han förnekade brottet. Dessutom så tror jag att han anmälde mig.

Någoting son jag fick bekräftat var att han tydligen sprang runt i lägenheten efter att polisen hade tagit mig till stationen för att förhöra mig i lugn och ro.

Så han är en riktig feg jäkel. Han är ingen psykopat, någoting som han gärna vill vara. Han vill vara galen. Jag känner mig broder. Men det är han inte. För mig är han bara ett äckligt litet kryp. Son jag önska så starkt att jag kunde vara större eller liknade och därefter puckla på han om han skulle göra något. Det skulle kännas så skönt! Men jag har aldrig slagits och kan inga grepp.

Just nu känner jag att jag har så ont, psykiskt ont i bröstet!!

Nej då du kommer inte att åka dit.
    Om du mår så dåligt så ring akutpsyk.
  • Tuss 1

Men vad ska han anmäla dig för? Eventuell stöld av mat? Eh hur skulle man ens bevisa det om det var sant? Dessutom inte ens han mat. Barnporr som inte ens finns. De skulle bli förbannade för att han ens ödslade deras tid. Och nåt du skrivit på nätet. Ja du de gör knappt nåt åt riktigt sjuka saker som händer på nätet och du har ju inte skadat ngn.

Han försöker psyka dig. Låt honom vara och stå för vad han gjort. Lägg ingen energi på det utan fokusera på dig själv och människor som får dig att må bra. Är din familj elaka behöver du inte vara med dem. Du är vuxen. Bestäm över ditt liv!

• MedlemFV
    Tuss 1 skrev 2014-07-25 00:26:15 följande:

Men vad ska han anmäla dig för? Eventuell stöld av mat? Eh hur skulle man ens bevisa det om det var sant? Dessutom inte ens han mat. Barnporr som inte ens finns. De skulle bli förbannade för att han ens ödslade deras tid. Och nåt du skrivit på nätet. Ja du de gör knappt nåt åt riktigt sjuka saker som händer på nätet och du har ju inte skadat ngn.

Han försöker psyka dig. Låt honom vara och stå för vad han gjort. Lägg ingen energi på det utan fokusera på dig själv och människor som får dig att må bra. Är din familj elaka behöver du inte vara med dem. Du är vuxen. Bestäm över ditt liv!

Åh, du! Jag önska bara jag kunde lämna min familj. Min moder har aldrig varit där för mig. Min bror har alltid lyckats få som han vill. Förmodligen där som det började. För att han som barn har alltid varit detsamma. Han gapar och skriker för att få sin vinning igenom. Alltid varit bortskämd och fortfarande bortskämd. Min bror och jag är oerhörd olika som person, väldigt olika!

Och det läskiga är att han är princip detsamma person som han var som barn. Ett exempel är att han fortfarande säger åt modern att laga annan mat för att den maten som finns inte passar honom. Eller liknade saker så som att det inte finns någon läsk i kylen.

Han kan börja absolut ta sönder saker och ting i huset. Han är en tyrann. Och jag önska absolut att jag kunnat puckla på honom men kan inte.

En annan oförskämd stil han har är att han en gång kommit in till mitt rum och läst en noteringsbok som jag skrev av mina känslor på. Som han senare störde sig på en punkt som jag hade skrivit. Som han senare bestämde sig för att ta fram noteringsboken och riva den mitt framför mig, och misshandla mig rent psykologiskt.

För min del är han en vidrig, äcklig typ. Och jag har sagt till mig flera gånger att jag inte kommer bry mig om honom ett enda dugg, och att jag aldrig kommer att förlåta honom, aldrig någonsin. Och denna anmälan tar kål på mig.

Jag vet inte vad jag skall göra nu.

Men jag pratade med polisen som vill förhöra mig. Hon ringde upp mig på morgonen där vi bestämde att träffas redan klockan tio i innan lunch. Jag sa dessutom hur det var och att det förmodligen är min broder som anmält mig.

Jag berätta princip det som jag har skrivit här.

Polisen verkade rätt försåtlig å andra sidan så var det kanske bara hennes jobb att ''förstå'' mig?

Jag kanske också brode skriva ner varför jag tror väldigt starkt att det är min bror som ligger bakom allt detta.

Jo, det är såhär: Min bror kom en dag till min rum, skrek och väsnades om att jag förstört hans liv. Hans sa dessutom att han inte skulle erkänna det han hade gjort. Dessutom sa han att han skulle ta upp om att jag kollat på barnporr, stulit och skrivit saker på internet.

Han skrek fler tal gånger att jag förstört hans liv.

Lustig är att han verkar inte inse att han i flera, flera år betet sig såhär. Så att jag har anmält honom i två tillfälen är INGENTING jämfört vad han har gjort. Snarare ser jag det som att han har förstört mig, på grund av hur jag är idag, och hur jag mår.

Jag bryr mig inte ett smack om hans mående. Att han försöker skylla på mig att han är ''cp i huvudet'' (Som han säger det) på grund av mig. Jag avskyr min broder, och jag önskar varenda gång han går ut ifrån huset att han aldrig kommer hem igen. Att han har blivit knivhuggen, mördat, eller blivit påkörd så han har dött eller blivit förlamad åtminstonen.

Jag ösnkar varenda gång att han skall råka ut för sådant där, jag orkar absolut inte ha mer sympati för honom. Jag vill bara försvinna från honom, och från familjen. Komma bort. Jag står inte ut längre!!

Vad kan jag göra?! :(
  • MedlemFV

Det var som ni sa det. Det var ingenting att oroa sig över. Jag är avslappnad men samtidigt inte. . .

Tack så mycket kära användare!

• Chianti
    MedlemFV skrev 2014-07-25 16:26:21 följande:

Det var som ni sa det. Det var ingenting att oroa sig över. Jag är avslappnad men samtidigt inte. . .

Jag tycker du ska kontakta soc och be om hjälp med eget boende. Det är inte rimligt att bo i en familj där folk slåss och polisanmäler varandra. Du behöver komma därifrån.
  • Kiiaan

MedlemFV skrev 2014-07-25 16:26:21 följande:

Det ordnar sig ska du se. Du kommer inte bo med honom för alltid. Snart har du din utbildning och förhoppningsvis ett bra jobb efter det. Ett tips är att du ser till att du finns med i en bostadskö i området där du planerar att bo. Nu vet jag inte hur gammal du är men ta reda på om det är möjligt.
  • Michelle 341

Men kära hjärtat så har ska du inte ha det. Flytta omedelbart!!! Låååååång ifrån din pissiga famil. Taka om för soc att du blir psysikt och fysiskt misshandlad hemmet, polisanmälan kommer styrka din trovärdighet så kommer dem hjälpa dig med att hitta eget boende och sen bryter du ALL kontakt med din bror.

• athanatos
    Michelle 341 skrev 2014-07-26 00:04:41 följande:

Men kära hjärtat så har ska du inte ha det. Flytta omedelbart!!! Låååååång ifrån din pissiga famil. Taka om för soc att du blir psysikt och fysiskt misshandlad hemmet, polisanmälan kommer styrka din trovärdighet så kommer dem hjälpa dig med att hitta eget boende och sen bryter du ALL kontakt med din bror.

Går knappast, soc har inga lägenheter åt vuxna.
  • Michelle 341
    athanatos skrev 2014-07-26 00:08:42 följande:

Går knappast, soc har inga lägenheter åt vuxna.

Hur gammal är ts då?
  • athanatos
    Michelle 341 skrev 2014-07-26 00:13:09 följande:
    Hur gammal är ts då?
    Minns ej exakt men vuxen enligt tidigare trådar. Så socialen är meningslöst. Här där jag bor blir man hänvisade till härbärge om man behöver bostad akut.
  • Michelle 341
    athanatos skrev 2014-07-26 00:16:00 följande:

Minns ej exakt men vuxen enligt tidigare trådar. Så socialen är meningslöst. Här där jag bor blir man hänvisade till härbärge om man behöver bostad akut.

Då hade jag nog föredragit härbärge..

Men ts har du ingen vän el kille du kan flytta till? Ev ungdomskollektiv?
  • Kiiaan

Jag fick en lägenhet (förtur) via soc (förstahandskontrakt) pga medicinska skäl. Man kan även få pga sociala skäl. Men då ska det vara starka skäl. I mitt fall fanns allt dokumenterat med läkare inblandad osv. Men det är inte alla kommuner som erbjuder förtur till lägenheter. 

Svar på tråden En bekant har förmodligen anmält mig