• minislängtan

tråd för oss som kanske aldrig får barn eller lång väg att gå för att det ska bli en bebis av det.

startar en tråd för oss som kanske aldrig kan få barn eller har mycket svårt för att bli gravida.. här kan vi prata om våra känslor o tankar stötta o trösta varandra. ge varandra råd mm

vissa dagar får en att känna sig värdelös inte kunna få barn.

o alla dessa frågor man får. när ska ni ha? är det inte dags för er snart? nu får ni sätta igång ni blir inte yngre?.osv. vad ska man säga till dem hur har ni gjort?

• Svar på tråden tråd för oss som kanske aldrig får barn eller lång väg att gå för att det ska bli en bebis av det.
  • MrsK

Lilla Ior:
    Många har den gränsen på IVF att man inte får göra de om man har BMI över 30. Dom vill att man ska ha så stor chans som möjligt och chansen minskar nog.
    Nä ingen annan behandling utan de är bara att kämpa med vikten.
    De är pga att hon såg att vi hade inget annat val då min mans "fiskar" är lite få och jag har en cysta el vättska i ena äggledaren.

• Lilla Ior

MrsK: Håller tummarna för att du klarar ditt mål. Jobbigt att vikten ska ha så stor betydelse ibland. Får man inte testa på insemination eller nåt som stimulerar ägglossningen? Det borde väl finnas en del som är bättre än inget alls? Men det kanske inte är så.

• MrsK

Lilla Ior:
    Våran läkare på fertilliteten såg ingen mening med de då chanserna inte va så stor.

• Lilla Ior

MrsK: Ok....är ju inte så insatt. *Håller alla tummarna iaf att det går bra för er*

• minislängtan

ja det är typiskt tjejer har man inte cyster eller stopp i ledarna ingen ägglossning o mannen för få spermier så väger man för mycket måste de sparka på en som ligger redan. inte nog att vi kämpar för att få barn vi måste kämpa för att gå ner i vikt med o det rör kanske inte sig om fyra fem kilo vi ska ner.

livet är orättvist

• bejben

Hej tjejer,

jag ansluter mig till er tråd då vi väntar på fortsatt spermautredning. Vårt första spermaprov visade på 0 spermier och just nu är det väldigt upp och ner här hemma..

Maken är mer eller mindre säker på att vi aldrig kommer att få barn och jag pendlar mellan att tro det värsta och att det ordnar sig...

• MrsK

minislängtan:
    Du har helt rätt...
    Livet är orättvist.

• Lilla Ior

Usch....måste bara skriva av mig lite. Är så otroligt irriterad på en vän till mig. Snart tror jag faktiskt inte att man kan vara mer egoistisk än vad hon är. Kan tillägga att hon är gravid....men man är ju i dödssjuk bara för det...det är ju dessutom i början av grav och hon har inte kännt av nåt särskilt heller.
    Vi håller på och renoverar en gård vilket vi tycker ska bli jättekul. När hon äntligen kommer dit efter flera förfrågningar från oss, kommer hon mest bara för att kolla runt och sen vill hon åka...hon orkar inte ens kolla på allt *besviken*. Kan tillägga att hennes kille är mkt trevligare men han verkar ju inte få göra vad han vill för henne. Det mesta hon hade att säga om gården var negativt. Hon sa inte mkt men det lilla hon sa var bara negativt. Vissa åsikter var värre än andra *blev lessen o irriterad* Måste man verkligen förstöra den lilla glädje som vi har? Hon vet ju hur jobbigt vi haft det med att försöka få barn och så. Inte blev det roligare när det gick så snabbt för dem =(
    Tur vi hade andra vänner med samtidigt...De höll med oss...Gissade på att hon kanske var avundsjuk...Ja, vem vet.

• MrsK

Lilla Ior:
    De bara ossade avundsjuka där tycker jag de låter som...
    De är inte kul alls när ens vänner är så där...
    Tur att du hade andra som var på din sida....

De där med avundsjuk kommer upp på många sätta...
    Avundsjuk var vad Svärmor sa till min mans lillebror och hans fru att vi var när dom väntade barn och vi berättade om våra problem... Visst är man avundsjuk, men inte på de sättet.
    Sedan kom de fram bakom ryggen när vi hade köpt hus att min mans mellan bror hade sakt till en kollega på jobbet att han hade berättat hur dyrt de var och ha hus och avstyrt oss från att köpa, men han hade inte sakt ett ord om de...
    Sedan kom de fram att han hade snackat hus med pappa deras...
    Avundsjuka var de där....

Ni har säker ett underbart hus och de ni gör blir säkert bra de också...

• Lilla Ior

MrsK: Tack för uppmuntran =)
    Jag kan mycket väl tänka mig att det är avundsjuka. Gården är visserligen inte bara min än och måste totalrenoveras först, (ärvt från pappa).
    Min kompis jagar efter ett hus vilket de gjort ett tag. Fast med min kompis mått kommer de aldrig hitta nåt...hon vill ha ett som är nästan perfekt men det får heller inte kosta mkt. Så visst kan det vara som du säger. Nu råkar det vara så att vi har 2 hus på tomten, men det andra är äldre o inget vatten finns. Min kompis tyckte att vi kunde riva det, för vad skulle vi med det till? Kändes bara så taskigt att säga nåt sånt. Man river inte hus hur som helst och det är väl jättebra att ha två....särskilt när det inte är nåt egentligt fel med det. *Blir bara sååå ARG* Ibland känns det nästan som att hon menar att vi ändå säkert inte kommer få barn och därför inte behöver nåt stort, vilket gör mig än argare.
    Usch vad jag HATAR avundsjuka människor. Särskilt när det från personer som i princip aldrig haft några motgångar (som med min kompis).

Vad taskig din svärmor var...skulle bli jättelessen/arg om nån sa nåt sånt. Som du skrev...visst kan man vara avundsjuk när andra får barn, men det är ju på ett annat sätt. Det är ju inte direkt för att man missunnar dem det utan för att man själv saknar det och har svårt att få det.

• MrsK

Lilla Ior:
    De är väl bra med två hus...
    Gästhus...

Innan vi köpte detta huset så hade vi varit på många visningar och en del var bättre än andra, men vi var lite kräsen och räknade med att de skulle ta tid att hitta.
    Så hittade vi detta...
    Ja visst de är inte så snyggt kök, men de kan man leva med ett tag och känna sig för vad man vill ha sedan.
    Annars var de i bra form... bara några små fel...
    En klämring i duschrum/toa och tvätstuga, men där har vi tänkt fixa ny matta endå så...
    Å till våren ska vi lägga ny papp på garaget.
    Så vi fick tag på ett kap.

De låter så mysigt att renovera...
    De blir nog sååå bra....

• Loobilo

Nu blir jag sugen på att köpa hus... men vi vet inte i vilken stad vi vill bo i, så vi får väl vänta ett tag.

När jag får frågan om vi inte ska skaffa barn så brukar jag svara lite små glatt (trots smärtan) "jag har inte hittat några på Coop som är till salu ännu". Det är ju inte alltid som jag vill berätta att vi har försökt i flera år och jag har svårt att ljuga, så jag kan inte svara att vi inte vill ha barn nu. Mitt lilla små glada svar brukar få tyst på diskussionen, jag orkar inte berätta och vill inte att folk ska tycka synd om mig. Blir dock irriterad när typ grannen frågar varför vi inte har några barn.

För våra familjer har vi alltid berättat att vi vill ha barn, det känns skönt, vi har bra familjer och slipper tissel och tassel bakom ryggen.

Kan få panik ibland när tiden går och vi ännu inte har några barn, men jag försöker hålla bort de tankarna och se framåt. Tror att det ska bli vår tur någon gång.

Jaha, det blev visst ganska många rader... ursäkta mig för det!

• Lilla Ior

MrsK: Tack för det =) Finns i alla fall någon som förstår nyttan med 2 hus =)

Ert hus kommer säkert bli superfint det med. Huvudsaken man har hittat ett som man trivs i, sen får man reparera eftersom. Då hinner man ju som sagt också känna in vad det är man vill ha. Man ska ju känna att man blir nöjd med det för det ska ju troligen finnas där länge =) Det blir ju för det mesta bäst resultat om man inte stressar fram nåt.

Loobilo: Har ni några särskilda städer ni tänker på då när det gäller boende? Hoppas ni hittar nåt trevligt.
    Visst är det trist när folk frågar om barn hela tiden...Vissa förstår verkligen inte att det kan vara lite känsligt att fråga nåt sånt.

• MrsK

Ibland vill man inte berätta vad man går igenom, men ibland känner man att man bara måste berätta så att folk förstår...
    Fast tyvärr i mitt fall blev de helt fel...
    De är smällar man får ta...
    Detta med att skämta bort de... de orkar man ibland...

• imp

hej vänner jag har bytt nick så jag lägger upp en ny sida för oss Räcka ut tungan

• L804

Ja vissa dagar är för jävliga och jag är där just nu.
    Det kommer ibland en period när jag bara är ledsen och inte vill
    finnas eller göra något.
    Det var ett tag sen men nu är jag där igen.

Svar på tråden tråd för oss som kanske aldrig får barn eller lång väg att gå för att det ska bli en bebis av det.