• Anonym (TS)

Positivt och negativt

Nämn en positiv sak och en negativ sak med att vara bonusförälder.

Jag börjar.

Negativt är hela biten med att hela tiden behöva anpassa sig till ytterligare en familj och känslan av att ibland inte ha något att säga till om.

Positivt är när bonus kommer fram och kramar mig och säger att hon är så glad över att hennes pappa har träffat mig. :)

• Svar på tråden Positivt och negativt
  • Ellannobb

Är väl väldigt mycket negativt, men om man kommer överens bra med barnen så är det ju lugnt.

• Brumma

Negativt - att behöva ta hänsyn till en annan vuxens liv när personen ifråga inte tar hänsyn till vårt liv (mamman).

Positivt - att ha fått förmånen att vara en del i bonus liv. Det har varit underbara år, mysiga stunder i soffan med en kopp te, kramar, sagor, att bli anförtrodd hemligheter, höra en liten barnröst viska "älskar dig", en hand i min.... Att få vara den hon litar på <3

• Molly1

Negativt - att ha ångest inför varannan vecka och dessutom dåligt samvete för detta.
    Positivt - att det oftast blir trevligt och roligt ändå (möjligtvis med undantag för första kvällen när alla är sura/stressade inför omställningen).

Svar på tråden Positivt och negativt