• temporär

Tips på aktiviteter i värmen

Jag har semester och är hemma med en treåring. Barnets pappa jobbar några dagar i veckan och då är jag och barnet ensamma. Vi bor i lägenhet med en stor balkong, men den ligger i sydväst och blir olidligt varm nu på dagarna. Jag har inget körkort och är alltså utan bil de dagar pappan jobbar.

Vi brukar gå till parker och vi är mycket i skogen. Det är dock dåligt med skugga i parkerna, så det blir väldigt varmt när solen gassar och det är 32 grader i skuggan. Skogen har skugga, men där vill jag ha heltäckande klädsel då vi bor i ett fästingrikt område och barnet inte har fullt skydd mot TBE ännu. Heltäckande klädsel är inte heller lockande i 32 grader, barnet blir varm och gnällig och vill inte så det går inte.

Stranden ligger långt från oss och det går ingen buss i närheten, så det är svårt när man inte har bil.

Vad sjutton hittar man på med en rastlös treåring i detta läge? Jag vill ha antingen skugga eller vatten tillhands, men var hittar man det? Vad hittar alla ni andra som inte har egen trädgård på nu i värmen?

• Svar på tråden Tips på aktiviteter i värmen
  • Rebecka47

Vattenkrig på gården. Fyller en hink eller två med vatten och beväpnar oss med vattenpistoler och går utanpå gården och busar järnet.

• Maggie Puh

Museum, svalt och skönt. Finns även dessa där man får röra och experimintera på.

• missan75

Plaskpool på balkongen?

Svar på tråden Tips på aktiviteter i värmen