Varför så viktigt?
Behöver gnälla av mig.
3 kommentarer som jag är jäkligt less på att läsa:
"Du valde en man med barn, så du visste ju vad du gav dig in på"
"Ni kommer aldrig bli en kärnfamilj"
"Du kommer alltid att komma i andra hand, vara nummer 2, osv"
Japp, jag valde en man med barn och självklart måste jag acceptera och respektera hans barn. Men att säga att jag VISSTE vad jag gav mig in på är nog det dummaste jag hört. Jag visste knappt vad jag gav mig in på när jag fick egna barn..
Kärnfamilj hit och kärnfamilj dit. Det är bara ett, enligt mig, korkat namn som ofta används nedvärderande mot just bonusföräldrar. Hemma hos oss är vi en FAMILJ, jag, min sambo, hans dotter och våran gemensamma dotter. Det är VI som räknas. Bonus mamma ingår inte i våran familj, hon ingår i bonus familj men inte i våran.
Jag tror att varenda människa egentligen begriper att barnen är det viktigaste en förälder har. Men hur kul är det att få kastat i ansiktet att "du kommer alltid på andraplats, dina behov är inte lika viktiga som barnens behov". I en sund familj är allas behov viktiga, ibland får vi vuxna stå över någonting för barnens skull och ibland tvärt om. Relationen mellan två vuxna och föräldrarelationen är ju två helt olika saker. Det är omöjligt att jämföra. Att någon av relationerna ska komma på första och andra plats känns för mig helt galet..