Vilket namn ska vi välja?
Vilket namn ska vi välja.
Vilket namn ska vi välja.
Röstade på Stella. Inte min grej egentligen, men jag tycker ändå att det är vackert och enkelt. Fin betydelse och funkar hela livet.
Pennie känns barnsligt och med krånglig stavning.
Röstade på Stella. Inte min grej egentligen, men jag tycker ändå att det är vackert och enkelt. Fin betydelse och funkar hela livet.
Pennie känns barnsligt och med krånglig stavning.
Pennie skulle jag faktiskt aldrig utsätta ett barn för - och inte en vuxen heller - det låter som ett hundnamn för mej, och dessutom mer som ett smeknamn eller ett hittepå - och dessutom så låter det misstänkt ett litet mynt vars värde Inte är en rolig association för en människa...
Stella, däremot, är vackert och har en vacker betydelse.
Pennie skulle jag faktiskt aldrig utsätta ett barn för - och inte en vuxen heller - det låter som ett hundnamn för mej, och dessutom mer som ett smeknamn eller ett hittepå - och dessutom så låter det misstänkt ett litet mynt vars värde Inte är en rolig association för en människa...
Stella, däremot, är vackert och har en vacker betydelse.
Av de två är Stella en självklar vinnare för mig. Inget favoritnamn, men ändå fint och enkelt.
Pennie associerar jag mest till ett husdjur eller en fiktiv figur.
Av de två är Stella en självklar vinnare för mig. Inget favoritnamn, men ändå fint och enkelt.
Stella.
Och hellre Penny än Pennie. Har svårt för -ie. Mollie, Jennie, Nellie.
Stella.
Och hellre Penny än Pennie. Har svårt för -ie. Mollie, Jennie, Nellie.