Anonym (m) skrev 2014-07-27 11:21:38 följande:
jag kan ju berätta hur jag och min partner har resonerat: vi är helt på det klara med att vi verkligen vill dela resten av livet tillsammans. Vi har ungefär liknande ekonomisk sits så det ska inte vara nåt problem.
Han äger ett hus, jag bor i hyreslgh. Ska vi ngn gång flytta ihop måste det bli i ett nytt boende och alla 5 barnen ska få plats.
Vi har väldigt mycket liknande grundvärderingar och vi jobbar inom samma bransch så vi känner att allt sånt där har vi redan pratat om och det känns stabilt.
Trots att allt stämmer så skyndar vi långsamt. Våra barn har bara träffats alla på en gång ett par gånger än så länge. Jag vill att de långsamt ska vänja sig vid tanken på att få "extrasyskon". Kanske kommer vi inte bo ihop förrän mina tonåringar flyttat hemifrån? Det finns saker som tex olika matvanor att ta hänsyn till bland barnen, allergier och annat. Det är inte bara att ta sig an andras barn hur enkelt som helst.
Jag vet inte, det enda vi har bestämt hittills är att vi långsiktigt jobbar på att barnen ska inse att vi kommer bo ihop, till slut, men att det kan ta flera år. Under tiden njuter i av att vi har ett hus på lands och en lgh i stan. känns rätt lyxigt
.
SUUUUUPERsvar, verkligen. Tio+ poäng. Sällan man ser dessa tankegångar. Ni har alla möjligheter att lyckas. Levt nyfamiljliv i 15 år med mina dina o vårt barn och säger med säkerthet att dom som tänker som ni o går framåt till 110% på barnens villkor har större chans att lyckas i nyfamiljslivet. Idag är det altlför vanligt att man på 2 år träffat en ny partner, flyttat ihop o DESSUTOM fått en gemensam baby, sen sitter man o gråter o funderar x antal år senare då allt sk.ter sig....hmm....wonder why....