• Peaches82

Längre könsknöl vid pojkfoster?

Var på ultraljud i fredags(KUB) i vecka 13+0. Jag sa till barnmorskan att jag tyckte att jag såg nåt där vid rumpan och barnmorskan sa nåt i stil med att hon tyckte könsknölen var för lång för att det skulle vara en flicka men att hon inte vågade säga säkert. Gick hem med inställningen att vi skulle få en liten kille. Men nu när jag läst på lite så verkar det som om det är vinkeln på könsknölen som avgör och inte storleken!? Är det nån som har lite bättre koll detta? Är könsknölen längre på en pojke denna vecka?

• Svar på tråden Längre könsknöl vid pojkfoster?
  • Baktakt

Jag såg på kub:et på 12+2 att vi skulle få en tjej, men det var de tre strecken jag såg. Nubben ger jag inte mycket för. Sen är det ju i vilket fall lite väl tidigt för att vara säker, men om en månad kan ni ju säkert se, om bara knodden är samarbetsvillig. Det första som kom upp på RUL:et var samma tre streck, så när vi frågade var det mest för att vara säkra. Fast jag kan faktiskt ångra att vi frågade den här gången. Det var mycket mer spännande med ettan när vi inte visste.

Svar på tråden Längre könsknöl vid pojkfoster?