• Anonym (Undrande)

Föräldrarpenning

Hej, 

Jag har en fast anställning på ett konsultbolag som tillämpar en annan lönemodell, i korthet går den ut på att vi har en garanterad grundlön men att vi får en procentuell andel av intäkterna av vårt arbete. Allt detta placeras på ett eget kostnadsställe som jag förfogar fritt från. Det gör att jag styr min egen lön och utbetalningar, de allra flesta har ett rejält överskott av oskattade pengar på sitt kostnadsställe.

Nu till min fråga, jag har under sommaren varit föräldrarledig med mina barn och tänkte begära ut dessa veckor. Jag har också rapporterat föräldrareledighet hos min arbetsgivare. Så än så länge är det inga konstigheter, dock så är mitt överskott på kostnadsstället så högt att jag tänkte begära  ut en extra utbetalning som motsvarar min "normala" lön, det är alltså obetald lön från tidigare arbete. 

Bryter jag mot någon regel genom att göra på det sättet eller är det okey att bära föräldrarpenning samtidigt som jag begär en extra löneutbetalning? I annat fall tänkte jag begära ut samma summa under augusti då jag har inte har varit föräldrarledig alls

• Svar på tråden Föräldrarpenning
Svar på tråden Föräldrarpenning