• ÄlskarBenjaminSyrsaMestAvAllt

    ANTI DAGLIG VERKSAMHET

    JAG HATAR ATT HA AS OCH BEHÖVA GÅ PÅ DV DET ÄR RENA SLAVERIET BISTÅNDSHANDLÄGGARNA TÄNKER MED KUKEN INTE HJÄRNAN NU HAR DET ÄVEN BESTÄMT ATT DET SKA KOSTA ATT ÄTA LUNCH PÅ DV SÅ JÄVLA SNÅLT NÄR MAN BARA FÅR 6,50 KRONOR I TIMMEN. Jag anser att det är slaveri och förnedring ska vi få mindre pengar för vi har diagnoser? TYCKER ATT DET ÄR ATT HÅNA VEM FAN VILL JOBBA PÅ DV? Om någon frågar vad jag jobbar med ska jag säga att jag jobbar inom prostitution det är ju mindre pinsamt som att erkänna att man arbetar på DV etc etc. ATT MAN FÅR 6,50 KR I TIMMEN MINUS MATKOSTNAD ÄR JU SINNESSJUKT NÄR HABERSÄTTNINGEN ÄR SÅ LÅG. JÄVLA AS SOM FÅTT MIG ATT BEHÖVA SLAVA PÅ DV

  • Svar på tråden ANTI DAGLIG VERKSAMHET
  • melicia

    Man får betalt för att inte vadär så låt oss va hemma och får 1000 kr somn man får 1 månad i hab ersättning

  • melicia

    Fast min Lss tvingar en dit fast man ej vill va där. Blir av medlägenheten annars. Var hemma 19 v när det var covid och hon puckot ringde och fråga varför. Jo för ens parens är i riskgrupp

  • naranja6

    Alla behöver betala för sin lunch man kan inte få saker gratis här i livet. 

  • melicia

    Fast har man down syndrom då ksn man va på dagcenter. Vill ej ha jävla ds barn på mitt jobb

  • Aurora Borrealis

    Skaffa dig ett riktigt jobb halvtid då?

    Kan du utföra DV finns det säkert något riktigt jobb du klarar av. Ända sättet att slippa DV är att ta anställning på ett riktigt jobb ett par timmar varje dag.

  • moaguuun
    Aurora Borrealis skrev 2021-12-04 22:42:16 följande:

    Skaffa dig ett riktigt jobb halvtid då?

    Kan du utföra DV finns det säkert något riktigt jobb du klarar av. Ända sättet att slippa DV är att ta anställning på ett riktigt jobb ett par timmar varje dag.


    ? Kan du utföra DV finns det säkert något riktigt jobb du klarar av? 

    Frågan är dock vilken arbetsplats som skulle anställa någon som bara klarar av arbetsuppgifterna med stor handledning och stöttning. (Som dv är) .Med daglig verksamhet på CVt. Hur Ts ska klara konkurrensen på arbetsmarknaden. Du låter som försäkringskassan. 
  • melicia
    Aurora Borrealis skrev 2021-12-04 22:42:16 följande:

    Skaffa dig ett riktigt jobb halvtid då?

    Kan du utföra DV finns det säkert något riktigt jobb du klarar av. Ända sättet att slippa DV är att ta anställning på ett riktigt jobb ett par timmar varje dag.


    Klarar ett riktigt jobb.
  • melicia
    moaguuun skrev 2021-12-05 09:30:53 följande:
    ? Kan du utföra DV finns det säkert något riktigt jobb du klarar av? 

    Frågan är dock vilken arbetsplats som skulle anställa någon som bara klarar av arbetsuppgifterna med stor handledning och stöttning. (Som dv är) .Med daglig verksamhet på CVt. Hur Ts ska klara konkurrensen på arbetsmarknaden. Du låter som försäkringskassan. 
    Behöver ej handledning
  • USA111
    ÄlskarBenjaminSyrsaMestAvAllt skrev 2014-07-29 02:58:17 följande:
    ANTI DAGLIG VERKSAMHET

    JAG HATAR ATT HA AS OCH BEHÖVA GÅ PÅ DV DET ÄR RENA SLAVERIET BISTÅNDSHANDLÄGGARNA TÄNKER MED KUKEN INTE HJÄRNAN NU HAR DET ÄVEN BESTÄMT ATT DET SKA KOSTA ATT ÄTA LUNCH PÅ DV SÅ JÄVLA SNÅLT NÄR MAN BARA FÅR 6,50 KRONOR I TIMMEN. Jag anser att det är slaveri och förnedring ska vi få mindre pengar för vi har diagnoser? TYCKER ATT DET ÄR ATT HÅNA VEM FAN VILL JOBBA PÅ DV? Om någon frågar vad jag jobbar med ska jag säga att jag jobbar inom prostitution det är ju mindre pinsamt som att erkänna att man arbetar på DV etc etc. ATT MAN FÅR 6,50 KR I TIMMEN MINUS MATKOSTNAD ÄR JU SINNESSJUKT NÄR HABERSÄTTNINGEN ÄR SÅ LÅG. JÄVLA AS SOM FÅTT MIG ATT BEHÖVA SLAVA PÅ DV


    Vi fick lapp att de höjt till 8 kr i timmen men vi har alltid haft 8 kr i timmen så det är skumt
  • Minimalen
    USA111 skrev 2022-03-21 20:44:52 följande:
    Vi fick lapp att de höjt till 8 kr i timmen men vi har alltid haft 8 kr i timmen så det är skumt
    I år ja men ts skrev denna tråd 2014 alltså för nästan 8 år sen. Troligen har denna "lön" höjts sedan ts skev tråden. 
  • USA111
    ÄlskarBenjaminSyrsaMestAvAllt skrev 2014-07-29 02:58:17 följande:
    ANTI DAGLIG VERKSAMHET

    JAG HATAR ATT HA AS OCH BEHÖVA GÅ PÅ DV DET ÄR RENA SLAVERIET BISTÅNDSHANDLÄGGARNA TÄNKER MED KUKEN INTE HJÄRNAN NU HAR DET ÄVEN BESTÄMT ATT DET SKA KOSTA ATT ÄTA LUNCH PÅ DV SÅ JÄVLA SNÅLT NÄR MAN BARA FÅR 6,50 KRONOR I TIMMEN. Jag anser att det är slaveri och förnedring ska vi få mindre pengar för vi har diagnoser? TYCKER ATT DET ÄR ATT HÅNA VEM FAN VILL JOBBA PÅ DV? Om någon frågar vad jag jobbar med ska jag säga att jag jobbar inom prostitution det är ju mindre pinsamt som att erkänna att man arbetar på DV etc etc. ATT MAN FÅR 6,50 KR I TIMMEN MINUS MATKOSTNAD ÄR JU SINNESSJUKT NÄR HABERSÄTTNINGEN ÄR SÅ LÅG. JÄVLA AS SOM FÅTT MIG ATT BEHÖVA SLAVA PÅ DV


    Ja visst tänker de med kuken då en av handledarna på mitt jobb har 5 barn assså stackars hans fru som måste ha fött alla dessa barn. De lär väl ej ha råd med nått. Gröan 1 gång per år typ. Aldrig ha råd åka på semester!
  • Sanna43

    Det är helt frivilligt för dig att gå dit. Du går endast till för din egen skull

    Men om du inte trivs så be om att få byta. 

  • USA111
    Sanna43 skrev 2023-06-02 19:12:03 följande:

    Det är helt frivilligt för dig att gå dit. Du går endast till för din egen skull

    Men om du inte trivs så be om att få byta. 


    Nej blir tvingad blir av med träningslägenheten annars
  • Sanna43
    USA111 skrev 2023-06-04 19:50:12 följande:
    Nej blir tvingad blir av med träningslägenheten annars
    Inte tvingad dock för du kan alltid försöka fixa vanlig lägenhet istället.
  • USA111
    Sanna43 skrev 2023-06-04 20:07:43 följande:
    Inte tvingad dock för du kan alltid försöka fixa vanlig lägenhet istället.
    Ja men står i bostadskön men den är 6 år bara stått 3 år sen vill jag ej bo i dem utan i bostadsrätt. sossar hyr. är moderat vi bor fint i bostadsrätt
Svar på tråden ANTI DAGLIG VERKSAMHET