• Anonym (Elvira)

Berätta för killen?

Ingen planerad graviditet alls utan en ren olycka. Vi är inte längre tillsammans sen typ någonvecka och fick precis veta att jag är gravid.
    Behöver han få veta eller ska jag helt enkelt låta honom vara ovetandes om att jag planerar en abort?

• Svar på tråden Berätta för killen?
  • Anonym (*)

Du gör som du vill. Om du tror att han skulle övertala dig om att behålla och du vill göra abort, så berätta inte eller vänta tills efter aborten.

• MxMeNow
    Anonym (Elvira) skrev 2014-07-30 14:03:26 följande:

Ingen planerad graviditet alls utan en ren olycka. Vi är inte längre tillsammans sen typ någonvecka och fick precis veta att jag är gravid.

Behöver han få veta eller ska jag helt enkelt låta honom vara ovetandes om att jag planerar en abort?

Om du planerar en abort finns det väl ingen anledning att berätta.
  • Anonym (Nej)

Nej det är ju över så det finns ingen anledning att berätta, gör abort bara. Hoppas det går bra för dig.

• Heysoulsister

Det är hans barn också!

Även om han inte vill ha barnet så måste du berätta detta är din plikt som kvinna!

• Anonym (Berätta)

Hejsan svejsan

Du borde ringa upp honom eller träffa honom och berätta att du är gravid och tänker göra abort eller du tänker behålla barnet , hur nu du än tänkte

• Anonym (nej nej)

Om du ska berätta det så gör det i så fall för din egen skull och inte för hans. Han behöver inte veta om att du ska göra abort om inte du vill att han ska veta. 

Nä, berätta istället för någon god vän som kan fungera stöd, det är mycket mer konstruktivt. 

Svar på tråden Berätta för killen?