träning tjänstehund
Ni med tjänstehundar, kan inte ni vara vänliga och redogöra för hur ni tränar era hundar? Upplevde en sak idag och jag MÅSTE få reda på om det jag upplevde stämmer överens med vad som är korrekt. Diskutera gärna med varandra!
Ni med tjänstehundar, kan inte ni vara vänliga och redogöra för hur ni tränar era hundar? Upplevde en sak idag och jag MÅSTE få reda på om det jag upplevde stämmer överens med vad som är korrekt. Diskutera gärna med varandra!
Hur går man tillväga för att anmäla? Vet inte hans namn. Ser jag honom igen kommer jag att ta kort/filma.
Polisanmäl genom att ringa 11414, uppge plats, datum, tid, vad du såg och signalement på mannen och hunden. Är han polis kan de kolla upp detta via det lokala kontoret på den ort där du såg detta.
Är han inte polis utan tillhör någon annan myndighet så kan de säkert hitta honom ändå eftersom många myndigheter samarbetar.
Han kan också ha ljugit och kallat sin hund "tjänstehund" för att han ska ha den som vakt på något mindre lagligt ställe och vill att den ska vara attackbenägen mot människor osv.. Ser tyvärr sånt ibland. :(
En hundförare är i HELT fel yrke om hen slår sin hund och det är inte särskilt vanligt förekommande. Däremot testas hundar i alla olika typer av miljöer och buller och med hotfulla människor, men inte på det viset!
BRA att du konfronterade honom, men anmäl, anmäl!
Polisanmäl genom att ringa 11414, uppge plats, datum, tid, vad du såg och signalement på mannen och hunden. Är han polis kan de kolla upp detta via det lokala kontoret på den ort där du såg detta.
Är han inte polis utan tillhör någon annan myndighet så kan de säkert hitta honom ändå eftersom många myndigheter samarbetar.
Han kan också ha ljugit och kallat sin hund "tjänstehund" för att han ska ha den som vakt på något mindre lagligt ställe och vill att den ska vara attackbenägen mot människor osv.. Ser tyvärr sånt ibland. :(
En hundförare är i HELT fel yrke om hen slår sin hund och det är inte särskilt vanligt förekommande. Däremot testas hundar i alla olika typer av miljöer och buller och med hotfulla människor, men inte på det viset!
BRA att du konfronterade honom, men anmäl, anmäl!
Hur går du tillväga för att träna hunden?
Dagens upplevelse. Var ute och gick med hunden och ser en man med sin hund en bit fram. Det ser först ut som att de leker. Inser ju längre fram jag kommer att det är någonting som inte stämmer. Ägaren tränar hunden genom att gå fram och tillbaka, vända hastigt osv, inget fel i det. Däremot slår han och skriker på hunden fastän hunden gör rätt. När hunden gnäller för att han slår hunden så slår han den mer. Jag ifrågasätter honom och han menar på att han får göra som han vill. Jag säger att det där är djurplågeri och han hävdar att det är en tjänstehund och att det är så man tränar dem. Visst att typ polishundar skall tåla mycket, men att slå dem när dem dessutom gör rätt är ju helt vansinnigt! Ägaren var allmänt aggressiv och våldsam. Var hemskt att se! Jag funderar på att anmäla honom för djurplågeri.
Så tränar ni era hundar genom att slå dem, skälla på dem, sparka på dem osv oavsett om dem gör rätt eller fel?
Har anmält nu.
Har anmält nu.
Läste och blev så illa berörd. Har vänner som har tjänstehundar men inte på långa vägar behandlas hundarna så. Hur gick det? Vet du något mer? Skriv gärna o meddela om du vet hur d gick.
Jättebra gjort av dig att anmäla!!
Läste och blev så illa berörd. Har vänner som har tjänstehundar men inte på långa vägar behandlas hundarna så. Hur gick det? Vet du något mer? Skriv gärna o meddela om du vet hur d gick.
Jättebra gjort av dig att anmäla!!