Oviss framtid,lång väntan på svar om barnet är friskt eller ej......
Åkte i dag t/r till Stockholm,25mil enkel väg för att alla i vårt landsting som kan utföra moderkaksprov är på semester.Väl där gjorde de ett försök att gör provet men moderkakan låg precis på gränsen för att det skulle kunna utföras.Fick komma tillbaka efter 2 timmar och göra ett nytt försök men tyvärr gick det inte då heller.
Nu måste vi vänta på fostervattensprovet som kan göras som fört i mitten på Augusti men svaren kommer ju dröja ytterligare.
På kub testet upptäcktes att barnet har en väldigt bred nackuppklaring 7,7mm samt är delvis svullen på kroppen så vi fick riktigt kassa riskvärden. 1/4 Trisomi 18 och 1/11 Trisomi 13 samt 1/18 Trisomi 21.
Har nu kollat på Ultraljud 4 gånger och och det var bara första gången som man var glad åt att se barnet och att hjärtat slog.Nu känner jag ingenting,för någonstans där inne känner jag att loppet är kört.Hade det inte funnits synliga faktorer på ul så hade man ju kunnat känns sig lite mer positiv men nu går man bara och väntar på att få det man själv tror bekräftat.Är så känslomässigt ur balans nu så minsta lilla får mig att börja gråta.Vi har kämpat i över 2 år att bli gravida igen och sen när det väl händer så blir det så här.Vet inte om jag kommer orka rent psykiskt att vänta nästan 4 veckor innan vi får svar.För även om allt är negativ så beror ju nackuppklaringen på något och även svullnaden.