Ingrid eller Astrid?
Vilket är finast Ingrid eller Astrid?
Vilket är finast Ingrid eller Astrid?
Båda är väldigt fina men jag gillar nog Astrid bäst.
Astrid är ganska vanligt nu så jag hade valt Ingrid, men båda e fina :)
Ingrid heter min mormor - så det röstar jag på! ;)
Varför Astrid, som någon skrev, är mer vanligt än Ingrid beror nog på att de flesta gillar namnet Astrid bättre än namnet Ingrid.
Så, du får välja; antingen tar du namnet Astrid om du gillar det bäst och skiter i att det är så vanligt nu pga att så många andra hunnit före dig med att skaffa barn.
Eller så tar du namnet Ingrid som inte är lika vanligt just nu, men förmodligen kommer att bli då så många resonerar som alias "Emalver". (Vi tar inte Astrid, det heter typ alla småtjejer nuförtiden - vi tar Ingrid istället, då det är mer ovanligt. Och VIPS så heter "alla" småtjejer Ingrid istället).
Nu vet ju inte jag vilket av dessa namn du gillar bäst. Men jag tycker att du ska välja det namn du gillar mest och skita i om det är populärt eller inte. (Att det är populärt visar ju förövrigt bara att det är ett vackert namn och att många håller med om detta - och vem vill inte ge sitt barn ett vackert namn!?).
Jag gillar nog Ingrid liiite mer.Men maken gillar Astrid bättre. Är Ingrid lite mjukare i uttalet? Eller tycker ni de är ungefär samma?
Jag gillar nog Ingrid liiite mer.Men maken gillar Astrid bättre. Är Ingrid lite mjukare i uttalet? Eller tycker ni de är ungefär samma?
Astrid har jag motiverat i annan tråd. Ingrid är hemskt vackert faktiskt. Väldigt feminint, ljuvt och nästan prinsessigt. Jag antar att det är därför jag gillar det mindre än Astrid. Jag känner ingen riktig tyngd i det även om det är ett superbra namn egentligen och passar på barn som vuxen, är seriöst och gångbart på alla vis.
Ingrid är mjukare. Både i uttal och hur jag föreställer mig att en Ingrid "är".
Ingrid är ovanligare ja(plats 60 någonting har jag för mig) och visst kan man aldrig så noga veta hur trenderna svänger, men jag tror ändå inte att det blir någon boom av Ingrid under de absolut närmaste åren. Ingrid var poppis längre än Astrid och jag upplever det som om man träffar fler äldre Ingrid och då brukar det inte bli det allra vanligaste bland småttingar. Det brukar inte vara pensionärer på rivieran och småbarn som delar namn utan mer långvårdspatienter och småbarn ;)
Två finfina namn. Jag hade valt Ingrid.