• MrsJones

20 dagar kvar. följas åt?

Hej alla höggravida mammor! Det finns massor med sådana här trådar men varför inte skapa en till där vi kan längta ihjäl oss och gnälla? Jag väntar barn nr 4 på sladden, bor i Kristianstad i Skåne. Lillebror är beräknad till den 20 augusti så nu börjar den oändliga nedräkningen för mig. Häng på så stöttar vi varandra!

• Svar på tråden 20 dagar kvar. följas åt?
  • Lurifax

Wiiie! För en stund sen gick mitt vatten, inga värkar ännu, bara lite molvärk till och från. Kl 11 ska vi in på vattenkontroll, ooooh vad spännande det här är! =)

• oOMiaOo
    Lurifax skrev 2014-08-16 06:14:24 följande:

Wiiie! För en stund sen gick mitt vatten, inga värkar ännu, bara lite molvärk till och från. Kl 11 ska vi in på vattenkontroll, ooooh vad spännande det här är! =)

Men gud vad härligt!! Hoppas allt går bra och att bebis kommer snart!
  • Lurifax

Nyss hemkommen, inga värkar ännu så vi fick åka hem och har tid imorgon fm för igångsättning. Men vi satsar på att det ska starta ikväll =)

• Peanut
    Lurifax skrev 2014-08-16 06:14:24 följande:

Vad spännande! Lycka till nu!!!!!
  • Maria222

Lurifax: hoppas värkarbetet har börjat nu, hur som helst kommer du ha bebisen hos dig imorgon! Vad härligt!
    Jag har beställt att min bebis ska komma på fredag, den 22:a, hoppas den vill samma sak :)

• Lurifax
    Maria222 skrev 2014-08-16 21:06:27 följande:

Lurifax: hoppas värkarbetet har börjat nu, hur som helst kommer du ha bebisen hos dig imorgon! Vad härligt!

Jag har beställt att min bebis ska komma på fredag, den 22:a, hoppas den vill samma sak :)

Nej, inget direkt värkarbete är igång ännu. Hoppas det börjar snart. Är trött på att det rinner vatten ur mig hela tiden, får byta binda hela tiden. Men bebisen sparkar och buffar så den verkar inte ha allt för bråttom ut, tyvärr.

Vill så gärna komma igång av mig själv, tycker det känns döläskigt med igångsättning och "riskerna" med det, tänker främst på ökad risk för sugklocka och kejsarsnitt =(

Håller tummarna att du får din bebis den 22=)
  • mariekarolina

Hej på er! Hoppar in här i tråden jag också :)
    Har BF den 30 augusti enligt senaste RUL, första datumet enligt sista mens + 2 tidiga VUL är 21 augusti men de officiella datumet är ju det som är satt på RUL.

Har en dotter sedan innan som föddes 11 dagar över tiden med akutsnitt, förlossningen hann aldrig komma igång med värkar utan vattnet gick på morgonen och 2 timmar efter blev hon förlöst. Så denna gång är jag lite extra spänd då jag har noll erfarenhet av hur värkar känns, och såklart hoppas jag att lillebror som ligger i magen vill komma lite tidigare än vad hon gjorde :)

Senaste dagarna har jag varit helt sjukt trött, skulle kunna sova dygnet runt. Ett par sammandragning om dagen också men inga som direkt känns.. Känns som jag går och letar mer tecken denna gång än vad jag gjorde förra. Hoppas ju så innerligt att förlossningen kommer igång tidigare och inte slutar i snitt denna gång :)

~ Felicia 110806 ~ Utomkveds juni -13 ~ BF 140830 ~
  • many87

Hej.

Kan nu meddela att.vi fått en son. 01,12 kom han ut i en.rött bra.fart. hann knappt vara inne 1t på förlossningen. Nu sover både han å pappan här på bb och jag ska väl.försöka slappna av memen inte så lätt

Lycka till ni som har förlossningen.framför er..

• oOMiaOo
    many87 skrev 2014-08-19 05:19:43 följande:

Hej.

Kan nu meddela att.vi fått en son. 01,12 kom han ut i en.rött bra.fart. hann knappt vara inne 1t på förlossningen. Nu sover både han å pappan här på bb och jag ska väl.försöka slappna av memen inte så lätt

Lycka till ni som har förlossningen.framför er..

Stort grattis!!
  • Maria222
    Lurifax skrev 2014-08-16 21:27:15 följande:
    Nej, inget direkt värkarbete är igång ännu. Hoppas det börjar snart. Är trött på att det rinner vatten ur mig hela tiden, får byta binda hela tiden. Men bebisen sparkar och buffar så den verkar inte ha allt för bråttom ut, tyvärr.

Vill så gärna komma igång av mig själv, tycker det känns döläskigt med igångsättning och "riskerna" med det, tänker främst på ökad risk för sugklocka och kejsarsnitt =(

Håller tummarna att du får din bebis den 22=)
    Tänker på dig och hoppas att allt gått bra!
  • Maria222
    mariekarolina skrev 2014-08-18 09:51:06 följande:

Hej på er! Hoppar in här i tråden jag också :)
    Har BF den 30 augusti enligt senaste RUL, första datumet enligt sista mens + 2 tidiga VUL är 21 augusti men de officiella datumet är ju det som är satt på RUL.

Har en dotter sedan innan som föddes 11 dagar över tiden med akutsnitt, förlossningen hann aldrig komma igång med värkar utan vattnet gick på morgonen och 2 timmar efter blev hon förlöst. Så denna gång är jag lite extra spänd då jag har noll erfarenhet av hur värkar känns, och såklart hoppas jag att lillebror som ligger i magen vill komma lite tidigare än vad hon gjorde :)

Senaste dagarna har jag varit helt sjukt trött, skulle kunna sova dygnet runt. Ett par sammandragning om dagen också men inga som direkt känns.. Känns som jag går och letar mer tecken denna gång än vad jag gjorde förra. Hoppas ju så innerligt att förlossningen kommer igång tidigare och inte slutar i snitt denna gång :)

Hej och välkommen hit :)

Jag har bf 24/8 och letar också tecken. Trodde att det kunde vara på g igår, men sen blev det lugnt igen och idag har jag inte känt nåt..
  • Lurifax

Hej alla! I söndags kväll föddes vår fina dotter Novalie. Kl 16 satte de in en propess eftersom det fortfarande var 3 cm kvar på livmodertappen. Tanken med den var ju att mjukna upp tappen och att vi skulle gå vidare med igångsättning på måndagen men tji fick dom. Kl. 16,15 kände jag att det kom en värk, sedan kom det fler och fler med högre intensitet. Kl. 19 hade jag etablerade värkar och var öppen 3 cm. Kl 19,30 fick jag komma in på ett förlossningsrum och andas lustgas. 21 var jag öppen 4 cm. Kl 21,05 var jag öppen 10 cm och på tre krystningar kom hon ut kl. 21,13. Det tuffaste med hela förlossningen var att jag började känna av krystvärkar redan från kl 18,30.

Hade en fantastisk förlossning och mår så bra. Var uppe och skuttade två timmar efter att hon var född. Blir så fascinerad av hur fantastiskt kroppen fungerar och hur snabbt återhämtningen gått!

Dock fick hon gulsot och behövde sola ett dygn. Det var fruktansvärt att inte få ha henne i famnen när man själv ville, utan endast vid amning.

Men idag fick vi åka hem och det var så skönt.

• Maria222

Vad skönt att du kände dig pigg efteråt och vad fort det gick när det drog igång! Stort grattis Lurifax!

• mariekarolina

Idag är det de första BF datumet jag fick utifrån 2 tidiga ultraljud (officiella är om 9 dagar). Har svårt att avgöra om det är foglossningen, allmänt magknip eller lite förvärkar jag känner idag. I vilket fall är de inget som gör ont eller kommer regelbundet, så det är bara att fortsätta vänta ;p

Sambon har tagit ut semester igår, idag och imorgon så veckan ut blir de fokus på att tvätta, städa och bara allmänt göra i ordning hemma så man kan komma hem sedan till ett rent hem. Kan ju hoppas att man är en av dom som förlossningen startar för efter storstädning :D

Svar på tråden 20 dagar kvar. följas åt?