• I have a kid

    GRAVID med Progesteron

     Tjoooo

      Har inte ägglossning av mig själv iaf inte så ofta!

      Ätit 4 kurer pergotime Och fått äl 1 gång men blev inte gravidSkrikandes

      Styrkan höjdes tillslut till dubbeldos pergotime 

     så inväntar nu mens som jag kan börja knapra :)

    MEN Läst i  flera timmar om progesteronkräm 

    och om hur ofrivilligt barnlösa blivit gravida 1-4 månader efter dom börjat smörja.
     
     Sen kan även ägglossning sättas igång av progesteronkrämSolig

     Har man haft MF så hjälper det till att behålla barnet.

    FUNDERAR NU att börja med progesteronkräm Skrattande då jag uppenbart har för lågt progesteron = får ingen äl på egen hand och inte med enkel dos pergotime heller.

    FLER som vill/ska börja ?

    NÅGON som testat ? blev ni gravida ? 

  • Svar på tråden GRAVID med Progesteron
  • NLAL

    Fast progesteronet ska ju göra så att man kan behålla fostret eller förlänga lutealfasen, så dennörjar manmed först ett par dagar EFTER äl.

  • I have a kid
    NLAL skrev 2014-07-31 16:57:44 följande:

    Fast progesteronet ska ju göra så att man kan behålla fostret eller förlänga lutealfasen, så dennörjar manmed först ett par dagar EFTER äl.


    Jo men tydligen så kan man framkalla äl med den också

     har man  lågt progesteron = ingen äl 
  • NLAL

    Blir det ingen ägglossning så blir det ingen gulkropp och då kanju inte progesteron bildas. Så progesteronet bildas naturligt EFTER ägglossning. Alltså behöver man ju inte det för att få igångägglossningen.

  • I have a kid
    NLAL skrev 2014-08-01 13:30:31 följande:

    Blir det ingen ägglossning så blir det ingen gulkropp och då kanju inte progesteron bildas. Så progesteronet bildas naturligt EFTER ägglossning. Alltså behöver man ju inte det för att få igångägglossningen.


    Hej! Det är flera av mina kunder som fått igång ÄL med ProgesterAll. Det du gör är att du räknar ut när din ÄL borde vara och börjar smörja dig då. Sen smörjer du dig fram till då din mens borde komma och gör då uppehåll. Sen fortsätter du så. Om mensen kommer slutar du smörja dig direkt och räknar om där ifrån. Mvh Charlotta Jaakkola
  • I have a kid
    NLAL skrev 2014-08-01 13:20:49 följande:

    Vars har du fått höra det? Lågt progesteron


    Hej! Det är flera av mina kunder som fått igång ÄL med ProgesterAll. Det du gör är att du räknar ut när din ÄL borde vara och börjar smörja dig då. Sen smörjer du dig fram till då din mens borde komma och gör då uppehåll. Sen fortsätter du så. Om mensen kommer slutar du smörja dig direkt och räknar om där ifrån. Mvh Charlotta Jaakkola
  • NLAL

    Nog skulle då jag vilja ha fakta på det. Annars hade ju läkarna gett det istället för pergotime med tanke på att pergotime inte ges ut likalätt som progesteron och pergotime kan ju leda till flerbördsgraviditet.

  • I have a kid
    NLAL skrev 2014-08-01 21:07:26 följande:

    Nog skulle då jag vilja ha fakta på det. Annars hade ju läkarna gett det istället för pergotime med tanke på att pergotime inte ges ut likalätt som progesteron och pergotime kan ju leda till flerbördsgraviditet.


    mm man blir lite skeptisk ! men hon skrev det personligen till mig i en konsultation 
  • komigen90

    Shit vad alla är negativa! Jag kör med de nu, min första månad så vet inte mycket om de men en vän till mig hade försökt 1,5 månader (25 år och inget fel på någon av dom) och hon körde med krämen och hon plussade på tredje försöket! Om de ca krämen eller ej, jag ska testa :) man måste prova för att veta ;) lycka till! Kan inte bli värre än ett minus :)

Svar på tråden GRAVID med Progesteron