• lillarosen81

Louise eller Lovisa?

Vore extremt tacksam för lite input eftersom vår lilla flicka fortfarande inte fått något namn. Det står mellan Louise och Lovisa. Storasyster heter Isabella. Ena dagen vill jag det ena och nästa dag det andra. Tycker det är viktigt att det låter bra internationellt. Hjälp mig att välja. Vilket namn tycker ni är finast?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Louise eller Lovisa?
  • Flisan79

Min mellantös heter Lovisa och kallas ofta för Lovis (vilket inte är så olikt Louise).

Båda namnen är fina

• fluu

Allra helst - slå ihop dem till Louisa. Internationellt, vackert, enkelt och lite roligare än det ganska tråkiga och bleka Louise(som dessutom lätt blir "Lollo" i Sverige...).

Annars tycker jag mest om Lovisa. Vackert, seriöst och enkelt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • E M A
    lillarosen81 skrev 2014-08-01 09:05:26 följande:

Vore extremt tacksam för lite input eftersom vår lilla flicka fortfarande inte fått något namn. Det står mellan Louise och Lovisa. Storasyster heter Isabella. Ena dagen vill jag det ena och nästa dag det andra. Tycker det är viktigt att det låter bra internationellt. Hjälp mig att välja. Vilket namn tycker ni är finast?

Hej!

Tycker helt klart Lovisa är finast! Passar dessutom väldigt bra med Isabella.
  • luuuuv

Lovisa! Otroligt vackert, det ska min framtida dotter heter (om jag får någon).

Svar på tråden Louise eller Lovisa?