• Kitt82

När sker inseminationen efter pergotime?

Hej!

Vi har fått en donator och inväntar nu att börja med pergotime när kliniken öppnar igen. Jag kommer få min mens imorgon och om jag fattat rätt börjar man med pergo dag 5 i cykeln för att sedan äta i fem dagar? Hur lång tid brukar de ta innan ägglossning sker sen? Vi gifter oss 16/8 och kan ju inte genomföra inseminationen kring detta datum... Så frågan är rätt o slätt tror ni att jag hinner göra inseminationen innan 16:e om jag har Mensdagen 1 imorgon 2/8? ( Man är ju lite ivrig och vill helst slippa vänta en cykel till)

• Svar på tråden När sker inseminationen efter pergotime?
  • Jag är bara jag

Insemination sker samma dag som äl eller dagen före. Har du egen äl brukar Pergo ge senare äl än vanligt. Min kom dag 18 mot vanligen dag 12-14.

• Kitt82

Tack för snabbt svar! Jag börjar nog med Prego och hoppas på det bästa... Krockar det får jag helt enkelt hoppa över att fullfölja...

Jag är bara jag skrev 2014-08-01 22:13:12 följande:

Insemination sker samma dag som äl eller dagen före. Har du egen äl brukar Pergo ge senare äl än vanligt. Min kom dag 18 mot vanligen dag 12-14.

• Fröken K

Det beror ju på när du får ÄL! Vi har inseminerat samma dag som haft utslag på testen och en gång efter att vi tog ovitrell.

Svar på tråden När sker inseminationen efter pergotime?