• plutten02

Hinnsvepning hemma

Är gravid med barn nr 4 och är i vecka 39 38+0 idag och är jävligt trött på detta. Var hos bm igår men hon ville inte göra någon hinnsvepning.
    Så är det någon som gjort hinnsvepning hemma på sig själv. Hur nådde ni tappen eller gjorde din man åt dig?

• Svar på tråden Hinnsvepning hemma
  • Mammarollen
    plutten02 skrev 2014-08-02 14:56:36 följande:

Är gravid med barn nr 4 och är i vecka 39 38+0 idag och är jävligt trött på detta. Var hos bm igår men hon ville inte göra någon hinnsvepning.
    Så är det någon som gjort hinnsvepning hemma på sig själv. Hur nådde ni tappen eller gjorde din man åt dig?

startaforlossningen.blogspot.se/p/hinnsvepning.html hitta detta, verkar ju dock lite läskigt att göra de själv.
  • Linnean83

Sitter och funderar på exakt samma sak!! Är i 38+2 idag och bm ville inte heller göra det på mig i torsdags!!

Haft väldigt jobbig foglossning hela graviditeten och nu orkar jag inte mer!!!

Tror du man kan göra själv??

• Vänliga J
    plutten02 skrev 2014-08-02 14:56:36 följande:
    Är gravid med barn nr 4 och är i vecka 39 38+0 idag och är jävligt trött på detta. Var hos bm igår men hon ville inte göra någon hinnsvepning. Så är det någon som gjort hinnsvepning hemma på sig själv. Hur nådde ni tappen eller gjorde din man åt dig?
    Jag gjorde det hemma själv med mitt andra barn, var inte så svårt att nå och jag gjorde det i duschen sittandes på huk. Petade på tappen och vidgade lite, var redan öppen tre så det var lätt.
    Min BM gjorde det i vecka 39, verkar vara olika det där om de är pigga på att hjälpa till eller inte..
  • Vänliga J

Och det gjorde inte ont, drog bara med fingret runt runt "kanterna".
    Ser inga problem att göra det själv, i dessa veckor är barnet klart ändå. Vissa tycker att det är fusk och att "barnen kommer när det är redo", tror dock att dessa människor inte haft det jobbigt sista tiden av grav.

• Ellika82

Här hemma leker vi ???? för fullt. Fick hinnsvepning av min man både igår och idag. Tror att hela slemproppen gått nu. Är i vecka 37+ 0 idag och ska sättas igång på måndag. Fjärde barnet

• lulu11

Jag har fått beviljad hinnsvepning i v 38+0 pga jobbig graviditet , väntar också 4an. Med 3an fick jag hinnsvepning, i annat land dock i v 37+0 pga svår foglossning. Barnet vägde redan då 3300gram så stor för sin ålder.
    När jag bad om det här i sverige sa överläkaren att i v 37 är barnet prematur. 
    Någon annan som hört något om det?

• Misscaswell

Min bm ville inte göra hinnsvepning pga onödig infektionsrisk i och med att man petar innanför livmoderhalsen. Jag skulle inte göra det hemma.

Svar på tråden Hinnsvepning hemma