Ska föräldrar hota? De litar inte på mig längre.
Förlåt för lång text men jag behöver hjälp..
Mina föräldrar är ganska så kontrollerande av sig. Jag får inte bestämma eller leva mitt egna liv, utan det är de som styr och ställer. Jag tog studenten förra året och arbetade några månader innan jag blev arbetslös.
I år ville mina föräldrar att jag skulle börja plugga. Jag sa självklart, då jag inte orkade med bråk även om jag visste att jag inte hade någon högskolebehörighet.
Iförrgår fick mamma reda på att jag inte kom in och det blev världens storm. Hon sa att hon har tänkt att göra mitt liv till ett helvete då jag inte studerar.
Missförstå mig inte, jag VILL plugga vidare, jag SKA plugga vidare men inte nu. Varför jag är arbetslös är bland annat pga lathet, men också pga psyket. Sista året av gymnasiet spenderades för det mesta hemma i sängen, gråtandes, där jag senare blev diagnoserad med en depression.
Jag slutade bråka tillbaka mot mina föräldrar i januari då jag kände att de hade rätt i att vara frustrerade på gruns av sysslolös dotter.
Men nu mår jag inte bra igen.
Jag vet att det är fel att ljuga men jag gjorde det av rädsla och skam. Mina föräldrar har alltid velat att jag ska lyda dem och det har jag alltid gjort. Blev ingen tonårsrevolt för mig, men nu känner jag att jag inte kan lyda dem mer.
De är ganska auktoritära och gör jag inte som jag säger ignorerar de mig, eller låtsas som jag inte finns. Eller så skriker de på mig och hotar mig tills jag viker mig.
Är det någon vänlig själ som kan ge mig råd? Hjälpa mig? Vet att texten är lite oklar, men det skulle bli en bibel så istället så välkomnar jag frågor om något är missförstått.
Tack på förhand!
Kram /