• Flizan30

Finast långa flicknamn?

Vilket är finast av dessa längre namn?

Alexandra
    Cecilia
    Christina
    Christine
    Elisabeth
    Helena
    Johanna
    Josephine
    Lovisa

Eller annat förslag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-03 12:15
    Caroline
    Charlotte

• Svar på tråden Finast långa flicknamn?
  • Liljekonvaljer

Håller med om Theodora, lägger till Petronella också.

• Hobbyarkitekt

Alexandra - helt klart!

• Leonie88

Gillar mest Christine och Charlotte. Fina och inte så populära så som Josefin och Lovisa.

Andra förslag Annika, Jannika, Veronica, Magdalena.

• Natulcien

Jag tycker att Cecilia är vackrast av de du nämner.

Även Alexandra, Helena och Caroline är fina. De andra gillar jag inte alls, faktiskt.

Risken med långa flicknamn är ju att de aldrig uttalas, utan bara blir smeknamn, som Alex, Cissi, Kicki, Lisa, Lena, Jossan etc. Men är man okej med det, så finns det många vackra, långa flickanamn.

Andra fina exempel: Albertina, Marielle, Martina, Matilda, Angelika, Veronika och Cornelia.

• Flizan30

Jag tycker att Cecilia är absolut vackrast. men det finns många vackra namn.
    Vad brukar Johanna få för smeknamn? Ja vissa av smeknamnen är inte så vackra.

• fluu
    Flizan30 skrev 2014-08-04 16:33:42 följande:
    Upplever att Jojo, Jojje. Hanni och Joy är vanligast i min omgivning.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • amalie79
    Flizan30 skrev 2014-08-04 16:33:42 följande:

I min generation finns gott om Johannor och den enda som kallas för något annat än Johanna är min syster och det är bara av den allra närmsta familjen. Hon kallas Nanna, men det är ju ett gulligt smeknamn:)
  • Flizan30

Nanna är fint och även Hanna. Den enda Johanna jag har känt fick behålla sitt hela namn. men jossan o Alex känner jag och de smeknamnen är inte så roliga.

• Mirandis

Jag tycker Alexandra och Caroline är finast av dina förslag.

Andra förslag är:
    * Miranda
    * Mirelle
    * Matilda
    * Isabelle
    * Ellinor
    * Antonia

• Angels

Alexandra tycker jag är ett mycket fint namn som passar såväl små barn som vuxna.

• Skogshallon
    Natulcien skrev 2014-08-04 15:19:31 följande:

Jag tycker att Cecilia är vackrast av de du nämner.

Även Alexandra, Helena och Caroline är fina. De andra gillar jag inte alls, faktiskt.

Risken med långa flicknamn är ju att de aldrig uttalas, utan bara blir smeknamn, som Alex, Cissi, Kicki, Lisa, Lena, Jossan etc. Men är man okej med det, så finns det många vackra, långa flickanamn.

Andra fina exempel: Albertina, Marielle, Martina, Matilda, Angelika, Veronika och Cornelia.

Fast jag har stött på många flickor med ett kort namn som fått ett längre smeknamn!
Svar på tråden Finast långa flicknamn?