Kattungen och äldre katten bråkar
Vi har haft en katt i 5 mån som är 8 mån gammal (kastrerad hane).
Han är en jättesnäll katt så vi tänkte att det skulle gå bra när vi igår hämtade min kattunge (hane, ej kastrerad).
Lite mer än ett dygn har vi vi haft min lilla kattunge här hemma på 14 veckor och vi har gett lika mycket kärlek till båda fastän den äldre varit lite sur.
Det började med att den äldre katten väste lite och vägrade släppa kattungen ur syne. Sedan blev det mer väsande från den äldre katten och efter ett par timmar så började dom hoppa på varandra och nu har det gått till ett brottande med klorna vid ögonen dom piper och väser.
Har försökt att inte avbryta för att de ska få visa sina markeringar också men jag har fått gå emellan 2 ggr nu för att det sett ganska allvarligt ut.
Nu är det mest kattungen som hoppar på den äldre och de vill inte släppa varandra så mycket ur sikte (har tex båda sovit under samma säng under dagen fast den ena vid huvudändan och den andra vid fotändan).
Nu är vi oroliga om de kommer skada varandra när vi är på jobb imorgon 7-16:30 (då har vi haft dom under syn i 2 dygn).
Känns helt fel att stänga in någon av dem och inte låta dom vänja sig vid varandra heller... Men man är rädd att de går till attack och inte ser gränserna när dom inte är under tillsyn.
Någon som har råd, tips eller erfarenhet? Måste jag vara hemma från jobbet och se till så att de inte skadar varandra eller är detta något som kan ingå med två nya katthanar?