• amaced

gravid trots negativa test?

Hej alla härliga hemma-experter!
    Detta är mitt första inlägg och ett litet rop på hjälp, hoppas någon har egna erfarenheter som ni kan dela med er av...
    Jag ska försöka fatta mig kort. Har de senaste ca tre veckor a mått himla dåligt och konstigt. Ömma bröstvårtor, konstiga drömmar, får ofta springa på toan, fruktansvärt illamående, sug efter salt godis, kraftiga humörsvägningar och nu även utebliven mens. Tog idag ett graviditetstest som visade negativt. Kan det visa fel? Är det för tidigt att ta test nu?

• Svar på tråden gravid trots negativa test?
  • isabellab

När skulle du haft mens?

• isabellab

Då är det inte för tidigt att ta test. Vänta några dagar till och testa igen, ibland fäster ju ägget sent men jag skulle tro att du inte är gravid. Du kan ju köpa ett annat fabrikat om du är orolig att testet inte funkade.

Lycka till!

• Lilla W

Jag testade negativt ca en vecka efter beräknad mens, 5 dar senare plussade jag :) Precis samma som med min son som nu är 3.5 :)

• amaced

Men så fantastiskt! :) grattis!

Jag kan inte låta bli att hoppas, även om de kanske är dumt.

• Lilla W

Tack :) iom att det hänt innan brydde jag mig inte så mkt om det negativa testet, var helt säker på att jag var gravid - kissenödig, illamående o sjukt trött, kände lixom igen det från sist. Jag tror att jag har gansk kort fas mellan ÄL till mens typ 11 dar, därav mina sena plus tror jag. Försök hålla dig typ en vecka el nåt o testa igen! Lycka till!

• amaced

Ja det är alla dessa symtom som gjorde att jag var nästan säker på att jag var gravid, illamående från helvetet, kissnödig, ömma bröst och sug efter lakrits (som jag hatat innan?)... Men jag ska vänta en vecka nu så får vi se då :) tack!

• amaced

Jag ska testa mig imorgon på morgonen tänkte jag, mår fortfarande dåligt men har fått mer molande värk i ryggslutet och små stickningar i nedre magen! Så jag hoppas på ett plus imorgon :)

• isabellab

Nä vad trist :(

Lycka till framöver! Snart är det er tur!!

Svar på tråden gravid trots negativa test?