• Maia

Nya vänner Jönköping

Tänkte bara se om det är möjligt att träffa nya vänner här på familjeliv. Jag är en tjej på 33 år som är hyffsat nyinflyttad här i Jönköping och vill träffa lite nytt folk att umgås med. En fika, promenad/springa eller bio till exempel eller bara sitta och tjöta lite. Hör av gärna av er om det låter intressant.

• Svar på tråden Nya vänner Jönköping
  • Cessely

Hej alla!

Jätteförlåt! Men det körde ihop sig då min sambo var tvungen och jobba och hann inte skriva här. Men Idevide skulle ju komma med Axo?

Tråkigt att det blev att ingen kunde komma då :(

• Cessely

Någon som fortfarande skriver här?? Vore kul att göra ett nytt försök eftersom förra inte blev av?

• 2016

Har bott i Jkpg förr, tyckte det var jättesvårt att lära känna folk där. Bra du tar tag i det på egen hand! Lycka till!

• Vivs

Hej, flyttade till Jönköping i december. Är 35 år och har man och två barn, 6 och 8 år. Någon som är kvar i tråden och vill ta en promenad så hänger jag gärna med!

• Cessely
    Vivs skrev 2015-03-05 19:22:44 följande:

Hej, flyttade till Jönköping i december. Är 35 år och har man och två barn, 6 och 8 år. Någon som är kvar i tråden och vill ta en promenad så hänger jag gärna med!

Jag är kvar i tråden. Hänger gärna med på promenad :)
  • Kattigloo
    Lillkroken skrev 2025-09-26 20:21:00 följande:

Hej är tråden gammal? 

Verkar så! Men jag är också intresserad :) Undrar om dom någonsin tog den där promenaden
  • Lillkroken

Hehe är du intresserad av promenaden eller ett träffa nta vänner? 

det såg ut som att dom träffades, var ju en blå vagn och en stor Schäfer inblandat :)

Kattigloo skrev 2025-10-01 11:41:23 följande:
    Verkar så! Men jag är också intresserad :) Undrar om dom någonsin tog den där promenaden
  • Kattigloo
    Lillkroken skrev 2025-10-02 12:23:19 följande:

Hehe är du intresserad av promenaden eller ett träffa nta vänner? 

det såg ut som att dom träffades, var ju en blå vagn och en stor Schäfer inblandat :)

Båda :) Vill du ses på en promenad eller nått? 
  • Anonym (Jönköpingivårahjärtan)

Jönköping är väl än av de få städer där det är lättare att hitta vänner/ nya kontakter i dessa dagar? Nu var det 10+ år sedan jag bodde där men jag har då alltid upplevt Jönköping som en stad med mycket trevliga och gemytliga människor. Behöver ju bara jämföra med Norrköping där jag bor nu, där det är radikalt annorlunda.

• Lillkroken

Kan tyvärr inte hålla med dig.. mycket har nog ändrats på 10 år ( om inte annat i åldern ) när jag var yngre och man rörde sig mkt ute och på fester.. håller jag med dig 

Anonym (Jönköpingivårahjärtan) skrev 2025-10-02 17:46:58 följande:

Jönköping är väl än av de få städer där det är lättare att hitta vänner/ nya kontakter i dessa dagar? Nu var det 10+ år sedan jag bodde där men jag har då alltid upplevt Jönköping som en stad med mycket trevliga och gemytliga människor. Behöver ju bara jämföra med Norrköping där jag bor nu, där det är radikalt annorlunda.

• Lillkroken

Vem är du då? :) ålder ? Bor? Barn? :) så många frågor 

Kattigloo skrev 2025-10-02 13:04:41 följande:
    Båda :) Vill du ses på en promenad eller nått? 
Svar på tråden Nya vänner Jönköping