• CatrinS

Gravida i Sundsvall-Bf 2015

Hej!
    Tänkte att alla vi som är gravida I Sundsvall kunde samlas här och följas åt under graviditeten! Hade varit kul! Själv känner jag inte så många i Sundsvall så det hade varit kul att hitta några/några att diskutera symtom, magar och annat med!Ev träffas under föräldraledigheten senare! :)

• Svar på tråden Gravida i Sundsvall-Bf 2015
  • SmultronHjärta8
    Agentkia skrev 2015-03-21 21:52:29 följande:
    Jag har en son på 3.5 år. du då?
    Jag har ingen sedan tidigare så detta är min första :) jag längtar redan tills "den" kommer :) är dock lite rädd inför förlossningen... har du några erfarenheter av Sundsvall sjukhus ? :)
  • Agentkia
    SmultronHjärta8 skrev 2015-03-21 21:58:10 följande:

Jag har ingen sedan tidigare så detta är min första :) jag längtar redan tills "den" kommer :) är dock lite rädd inför förlossningen... har du några erfarenheter av Sundsvall sjukhus ? :)

Ja det förstår jag att du längtar till då Grattis också till första barnet

Jodå jag födde normalt 2011. Var en snabb förlossning då det tog tre timmar från att jag var öppen 5 cm och blev inskriven till han var ute. Jag hann inte få annan smärtlindring än lustgas och det gjorde ont så in i bomben. Men det ska det ju göra. Jag tycker det gick bra och dom var kanon. Skötte allt proffsigt och bra. Förbered dig på att det kommer göra ont. Men det spelar ingen roll. Så fort den lilla är ute är all smärta borta.
  • SmultronHjärta8
    Agentkia skrev 2015-03-21 22:24:05 följande:
    Ja det förstår jag att du längtar till då Grattis också till första barnet

Jodå jag födde normalt 2011. Var en snabb förlossning då det tog tre timmar från att jag var öppen 5 cm och blev inskriven till han var ute. Jag hann inte få annan smärtlindring än lustgas och det gjorde ont så in i bomben. Men det ska det ju göra. Jag tycker det gick bra och dom var kanon. Skötte allt proffsigt och bra. Förbered dig på att det kommer göra ont. Men det spelar ingen roll. Så fort den lilla är ute är all smärta borta.
    Okej :) hur länge blir man kvar efter själva förlossningen och hur är det med besökare och så ? :) 
  • Agentkia
    SmultronHjärta8 skrev 2015-03-21 23:14:31 följande:

Okej :) hur länge blir man kvar efter själva förlossningen och hur är det med besökare och så ? :) 

Vår son syresatte inte riktigt som han skulle så vi hamnade på avd 44. Vi var kvar dagen efter. Vi fick ha besökare och hade tur att ha eget rum. Hur det funkar på BB vet jag inte. Men dom vill se att man kommer igång med amning och att allt är ok med lillen.
  • Anonym (Flerbarnsmamma)

Du blir kvar på förlossningen min 6 timmar om du ska på hotellet el hem. Ska göra en undersökning som heter pox först på bebisen vilket görs på alla bebisar och den görs tidigast 6 timmar efter förlossningen.

Om du ska på BB el annat kan du bli flyttad innan.

Kommer gå galant galet bra personal och så.

Svin ont gör det med jag har ju gjort det 4 ggr redan så man glömmer och man överlever även fast det inte känns så i ett vist läge. Oro dig verkligen inte över det kommer gå galant ????

Jag är rätt ny plussas så jag hoppas verkligen detta håller. Men mår just nu skit. Illa ont i brösten ingen matlust osv.

Med besökare på BB är det bara barna fadern och ev syskon som får hälsa på där men på hotellet är det fri besök utefter vad man orkar.

• SmultronHjärta8
    Anonym (Flerbarnsmamma) skrev 2015-03-22 18:47:51 följande:

Med besökare på BB är det bara barna fadern och ev syskon som får hälsa på där men på hotellet är det fri besök utefter vad man orkar.

Hur vet man om man ska till BB eller hotellet? asså vad är det som bestämmer det? :)  haha känner mig så dum... 
  • Agentkia
    Anonym (Flerbarnsmamma) skrev 2015-03-22 18:47:51 följande:

Är nog olika. Jag besökte syrran på BB när hon fick sin dotter 2011.

Om allt är normalt och inget som behöver observeras så som mamma indikation el barn indikation så får man gå hem el på hotellet. Men skulle det vara något med antingen bebis el mamma som vill hållas under obeservation så hamnar man på BB.

• jossan8

Hej!

Tänkte hoppa in här. Är i v 16 väntar mitt andra barn i september. Vi har försökt länge utan resultat. Vi har dessutom tråkiga erfarenheter av att vänta barn så vågar inte ens tänka på det som komma skall. Vi får väl se hur det går.

• Agentkia
    jossan8 skrev 2015-03-31 18:36:26 följande:

Hej!

Tänkte hoppa in här. Är i v 16 väntar mitt andra barn i september. Vi har försökt länge utan resultat. Vi har dessutom tråkiga erfarenheter av att vänta barn så vågar inte ens tänka på det som komma skall. Vi får väl se hur det går.

Tråkigt du har dålig erfarenhet av att vänta barn. Tycker min förra grav var rätt okej ändå. Inte mkt att klaga på. Denna började väldigt jobbigt men nu har det vart lugnt sen vecka 15 mer el mindre. Lite gravidmigrän dock. Är i vecka 22 nu.
  • Agentkia

Hur har alla det? Har ni fått era små eller väntar ni fortfarande?

• jossan8

Hej!

jag har en fundering , väntar vårt andra barn i september. Ska gör ultraljud nr2 i v. Då vi tidigare har förlorat ett barn vid ultraljudet, så har jag inte pratat med särskild många om att jag är gravid.

Men om nu detta går vägen, så är min fundering... när och hur berättar man för storasyster (5år). Hon är ju ganska stor o jag tror att hon redan har sina aningar...hon är ju inte dum????

• Agentkia
    jossan8 skrev 2015-04-18 16:49:04 följande:

Hej!

jag har en fundering , väntar vårt andra barn i september. Ska gör ultraljud nr2 i v. Då vi tidigare har förlorat ett barn vid ultraljudet, så har jag inte pratat med särskild många om att jag är gravid.

Men om nu detta går vägen, så är min fundering... när och hur berättar man för storasyster (5år). Hon är ju ganska stor o jag tror att hon redan har sina aningar...hon är ju inte dum????

Vi berättade i vecka 14 för 3.5 åriga sonen. Då hade han redan sagt till sin pappa (mitt ex) att jag hade en bäbis i magen. Hur han visste det har jag ingen aning om. Dock blev det såklart lååång väntan och i början tjatade han ofta om när bäbisen ska komma. Men nu har det släppt och det verkar som han inte tänker på det dagligen längre.
  • Maxin

Hej! Hittade denna tråd nu, hoppas det inte är för sent att komma med. Ser att det var ett tag sedan alla skrev. Många av er har säkert fått och har fullt upp hemma. Jag fick min andra 10/7 och har en 5åring sedan tidigare. Såg att (jossan­8) också hade en sedan tidigare, skulle gärna vilja träffa er alla. Fastän man har en sedan tidigare är det som nytt för mig... Hoppas på svar /

• Matilda7n

Hej! Oj vad roligt! Jag fick mitt första 11 oktober så det är ju väldigt nära. Jag flyttade till sundsvall från vemdalen ifjol så känner knappt någon här och skulle verkligen uppskatta att få vänner här

här, extra kul med barn i samma ålder. Du får gärna kontakta mig på Facebook, Matilda Näs heter jag där ?

Svar på tråden Gravida i Sundsvall-Bf 2015