• Täss

Någon som fått pergotime utskrivet som är under 23år?

Är 22år ( fyller 23 i januari). Läkarna propsade på att de ej hjälper kvinnor under 23 år. Så jag undrar om det är någon här som fått pergotime eller liknande utskrivet fast ni varit under 23? Har redan konstaterad PCOS sedan långt tillbaka. Tacksam för svar, är så otroligt frustrerande!

• Svar på tråden Någon som fått pergotime utskrivet som är under 23år?
  • julii
    Täss skrev 2014-08-12 22:46:39 följande:

Tack lolsing! Jag håller också tummarna på att det här ska gå vägen och att dom inte börjar tjafsa....

Julii, nu känns det ännu bättre inför torsdag! =D hur länge har du ätit Pergo och hur har du mått på det? =)

Jag är inne på min 4e kur nu, inväntar bim och hoppas att det har tagit sig den här gången :)

Jag har svarat helt okej på Pergo, verkar som att jag haft äl varje kur men att slemhinnan verkat för tunn, och det är tyvärr en biverkning av pergo. Väntar på att min läkare ska ringa så ska jag fråga hur vi går vidare, pratade sist om att kanske höja dosen :)

Förutom litr humörsvägningar och värmevallningar har jag mått som vanligt :)
  • Täss
    julii skrev 2014-08-13 08:58:54 följande:

Jag är inne på min 4e kur nu, inväntar bim och hoppas att det har tagit sig den här gången :)

Jag har svarat helt okej på Pergo, verkar som att jag haft äl varje kur men att slemhinnan verkat för tunn, och det är tyvärr en biverkning av pergo. Väntar på att min läkare ska ringa så ska jag fråga hur vi går vidare, pratade sist om att kanske höja dosen :)

Förutom litr humörsvägningar och värmevallningar har jag mått som vanligt :)

Okej hoppas det tar denna gången då! :) är verkligen så sjukt nervös inför läkarsamtale t imorgon. Och om samtalet mot förmodan hår bra så kommer nästa grej, sjukt nervös inför biverkningarna!! Jag är så otroligt känslig mot all medicin och får biverkningar på i princip allt!

Men är så otroligt glad att ni svarat. Det får mig att tro att det faktiskt kan gå vägen! Och så spännande att ni redan fått börja med pergo. Och får ni ett plus kan ni väl hojta :D
  • lolsing
    Täss skrev 2014-08-13 21:00:51 följande:

Okej hoppas det tar denna gången då! :) är verkligen så sjukt nervös inför läkarsamtale t imorgon. Och om samtalet mot förmodan hår bra så kommer nästa grej, sjukt nervös inför biverkningarna!! Jag är så otroligt känslig mot all medicin och får biverkningar på i princip allt!

Men är så otroligt glad att ni svarat. Det får mig att tro att det faktiskt kan gå vägen! Och så spännande att ni redan fått börja med pergo. Och får ni ett plus kan ni väl hojta :D

Vi får hålla alla tummar och tår vi kan för varandra! :) Stort lycka till på samtalet! :)
  • julii
    Täss skrev 2014-08-13 21:00:51 följande:

Lycka till idag! :)
  • Täss

Omg omg omg! Doktorn skrev ut pergotime via telefon Idag och jag vill bara hoppa och tjuta haha! Så ska hämta ut det imorgon sen är jag också med i pergo gänget! Åååå så sjukt underbart, trodde jag aldrig! Nu är det bara tuta och köra tjejer! ^^

• julii
    Täss skrev 2014-08-14 16:00:36 följande:

Omg omg omg! Doktorn skrev ut pergotime via telefon Idag och jag vill bara hoppa och tjuta haha! Så ska hämta ut det imorgon sen är jag också med i pergo gänget! Åååå så sjukt underbart, trodde jag aldrig! Nu är det bara tuta och köra tjejer! ^^

Va härligt! :)
  • lolsing
    Täss skrev 2014-08-14 16:00:36 följande:

Åhh men gud vad roligt! :D Ja nu kör vi så det ryker haha :D
  • Täss

Ja känns faktiskt så sjukt kul. Blir äntligen att prova på riktigt!

Så nu måste jag fråga, har ni fått provera utskrivet också?

Jag ska alltså först ta provera 1 tablett/dag i 10 dagar. Sen vänta på mens (brukar komma på fjärde dagen efter sista tablett provera) för att sedan på 5e mensdagen börja med pergo. Min ägglossning är alltså drygt en månad bort

• julii
    Täss skrev 2014-08-14 20:46:06 följande:

Ja känns faktiskt så sjukt kul. Blir äntligen att prova på riktigt!

Så nu måste jag fråga, har ni fått provera utskrivet också?

Jag ska alltså först ta provera 1 tablett/dag i 10 dagar. Sen vänta på mens (brukar komma på fjärde dagen efter sista tablett provera) för att sedan på 5e mensdagen börja med pergo. Min ägglossning är alltså drygt en månad bort

Jag fick det utskrivet men jag hann få min "vanliga" mens dagen innan jag skulle börja med provera :p
  • Täss

Julii men så otroligt tur du hade :D började med provera idag så har alltså 9 agar kvar + 4 till mens. Är du in och gör VUL och tar blodprovet vid/efter varje tänkt ägglossning?

• julii
    Täss skrev 2014-08-14 22:35:57 följande:

Julii men så otroligt tur du hade :D började med provera idag så har alltså 9 agar kvar + 4 till mens. Är du in och gör VUL och tar blodprovet vid/efter varje tänkt ägglossning?

Jag har gjort vul varje gång, ibland t.om. 2 gånger då äggen/ägget vatt små så de har gjort vul en gång till för att se fall de vuxit. Blodprov har jag dock inte gjort. Om de inte tar sig denna gång så ska jag äta en kur till fast då dubbel dos och när jag gör vul då tänkte jag be om blodprov :) hur ska du få göra?
  • Täss

Alltså helt ärligt minns jag inte exakt vad läkaren sa. Var så förvånad över att han ens skrev ut pergo att jag blev alldeles till mig! Men han pratade iaf om att jag skulle ringa och boka tid när jag ätit pergon. Tror det var för att ta blodprov men inte säker. Fick till att börja med tre kurer utskrivet!

• julii

K

Täss skrev 2014-08-15 15:55:19 följande:

Alltså helt ärligt minns jag inte exakt vad läkaren sa. Var så förvånad över att han ens skrev ut pergo att jag blev alldeles till mig! Men han pratade iaf om att jag skulle ringa och boka tid när jag ätit pergon. Tror det var för att ta blodprov men inte säker. Fick till att börja med tre kurer utskrivet!

Okej. För mig har det varit så att jag ringt när jag tagit näst sista eller sista tabletten och bokat tid för vul

Jag tycker det är jätte bra så man verkligen ser om de finns ägg eller inte och hur stora dom är :)
  • lantlivet

Bor ni i södra Sverige ni som fått innan 23?

• lantlivet
    Täss skrev 2014-09-09 22:58:46 följande:

Jag bor i norra :)

Vart nånstans om ja får fråga :) ja får nämligen inte hjälp trots svår pco pga att ja ej fyllt 23 än.
Svar på tråden Någon som fått pergotime utskrivet som är under 23år?