• Prefix87

erättnings pulver på flyg??

Kommer till hösten flyga till London för en weekend, sonen kommer vara ca 5.5 månader gammal. Vi kommer inte att ha incheckat bagage, bara handbagage och resevagnen.

Hur gör man med oblandad ersättningen, alltså pulvret? Får man ta med det i handbagaget? Hur har ni gjort? Om man inte får ta med ersättning på planet.. vilket märke bör jag köpa väl framme i London?

Och är det någon som vet om man kan ringa till flygplatsen/flygbolaget och fråga om detta?

• Svar på tråden erättnings pulver på flyg??
  • Sale

Varför skulle man inte få ta med det i handbagaget? Mig veterligen så är det vätskor som är restriktioner på.

Hittade det här hos sas:
    www.sas.se/allt-om-resan/resa-med-barn/resa-med-spadbarn/

Det är klart att du kan ringa flygplatsen/flygbolaget men det är ju inte de som utför säkerhetskontrollen (för jag antar att det är en som du oroar dig över).

• Prefix87

tack för ditt svar :)

... jo jag vet att det gäller restriktioner kirng vätska... är orolig för att bli stoppad pga pulvret.. antar att det kan misstänkas vara något annat i drog form eller så.. :/ ville bara höra om någon provat flyga med pulver :)

• Vaniljkex

Det har funkat hur bra som helst for oss. Du kan aven ta med en termos med kokhett vatten om du vill, om din bebis vill dricka varm ersättning. Du behöver bara smaka pa vattnet vid Security. Samma sak galler puréer etc.

• Dixie

bara du har ersättningen i orginalförpackning är det ju inga problem!

Svar på tråden erättnings pulver på flyg??