• Anonym (Ylva)

När ska buggen om fråga kring föräldrapenning i färre än 5 dagar åtgärdas?

Hej,

Jag la lång tid på att försöka göra rätt på försäkringskassans hemsida så jag inte skulle få frågan om varför jag tar ut färre än 5 dagar föräldrapenning, då jag inte vill bli av med min SGI. Tillslut, inte på försäkringskassans hemsida, utan här på familjeliv hittar jag en tråd där ni förklarar att det är en bugg i systemet. (se inklippt bild och svar nedan). Nu undrar jag därför om ni kommer förtydliga på försäkringskassans hemsida (t ex när man klickar på i:et) alternativt fixar buggen? Tror att det skulle spara en del förvirring och irritation samt onödiga telefonsamtal från dem som drabbas. 

Med vänliga hälsningar 
    Ylva

Ons 5 mar 09:24#3

Hej! 

Vi har en bugg i systemet,systemet känner av 1-31 medans våra utbetalningsperioder är 21-20 varje månad. Så därför tror inte systemet att man tagit 5 dagar/vecka. 
    I ditt fall så har du ju tagit 5 dagar/vecka från barnets 1 årsdag. 

Hälsningar 
    Tella, handläggare

• Svar på tråden När ska buggen om fråga kring föräldrapenning i färre än 5 dagar åtgärdas?
  • Försäkringskassan

Hej! 

Vi har en bugg i systemet,systemet känner av 1-31 medans våra utbetalningsperioder är 21-20 varje månad. Så därför tror inte systemet att man tagit 5 dagar/vecka. 
    I ditt fall så har du ju tagit 5 dagar/vecka från barnets 1 årsdag. 

Hälsningar 
    Tella, handläggare

• Anonym (Ylva)

Hej,

Jag vet. Men när kommer ni lägga upp information om detta på försäkringskassans hemsida, t ex när man klickar på i:et i aktuell bild? Känns lite knasigt att man hittar informationen på familjeliv men inte på försäkringskassans hemsida.

Med vänliga hälsningar

Ylva

Svar på tråden När ska buggen om fråga kring föräldrapenning i färre än 5 dagar åtgärdas?