• Anonym (Anonym)

Är jag Bi eller är det bara en fantasi ??

Hoppas att någon orkar läsa detta & förstår själva sammanhanget. Ber om ursäkt om det är dåligt formulerat.

Jo det är så att jag fick kontakt med en tjej för några år sedan som jag gick i samma lekis som. Sen dess har vi umgåtts extremt mycket och i dagsläget har vi en ovanligt bra kompisrelation med varandra. Vi pratar om absolut ALLTING och då för några år sedan kom vi in på samtalsämnet om sexuella läggningar. Hon är väldigt frispråkig och skulle helt klart kunna ha samlag med en tjej. Jag har inte haft sådana konversationer innan med någon & aldrig tänkt tanken innan förutom det jag berättar om nedanför.
    Eftersom att hon är så öppen osv så har väl det smittat av sig lite eller iaf gjort att jag har fått en mer accepterande syn mot mig själv att jag kan tänka - ja men tjejer är faktiskt snygga & sexiga.
    Vilket jag tycker

Nu har detta blivit mer intensivt. Börjar fantisera om att ha samlag med tjejer & det har gått så långt att jag börjar ifrågasätta min läggning.
    Testade nu i vintras på en chatsida, att skriva med bara tjejer & se om jag kände något "speciellt". Bytte nummer med en tjej och det blev rätt intensivt men bara på telefon. Aldrig känns sånt pirr (inte kärlekspirr då vi inte pratade så speciellt länge) innan med någon ...
    Har sätt en tjej som går på samma buss som mig ibland & känns som jag är attraherad av henne på något sätt, tycker hon är så sjukt snygg.

Försöker "föreställa" mig hur det skulle vara om man var tillsammans med en tjej om jag tänker bort alla runt omkring såsom släkt, vänner osv. & då ser jag det hyfsat positivt. Men sen när släkt & sånt kommer in blir det bara jobbigt då vissa är dömande osv.

Men har ingen aning om detta bara är en fantasi som går till överdrift då det är själva samlaget som är mest i mina tankar & inte ett förhållande.

"Upplevelse med tjejer"

Har ett minne när jag gick i mellanstadiet om en tjej jag umgicks mycket med. Jag kände en konstig känsla när jag var med henne & mådde jätte dåligt över detta. Kunde inte hålla detta inom mig längre & bara började gråta framför mamma & sa att jag trodde att jag var kär i denna tjej. Trodde att det var något fel på mig men mamma lugnade mig & sa att det inte var fel & att jag får ha känslor för vem jag vill.
    Allt kändes bra efter att bara ha fått berätta för mamma & jag kände inget för min kompis igen vad jag kommer ihåg.
    *Höll på att kyssa min tjejkompis en gång i högstadiet då vi var helt exalterade över något (kommer ej ihåg av vad) tog tag i henne med händerna vid halsen o kinderna som att jag skulle kyssa henne. Hon drog bort sig & skrattade & sa att jag inte kan kyssa henne. Helt oprovocerat fattade inte att jag gjorde sådär, helt chockad av mig själv men de förstörde inget mellan oss & inget jag tänkte mer på.
    *I nian & framåt till 18 årsålder när jag festade så hände det att jag strulade med tjejer.
    *I gymnasiet festade jag väldigt ofta med en tjej & vi bestämde att vi skulle vara varandras nyårsstrul då det var en tjejfest vi hade det här året. Vi strulade kl 00 & kände inte kroppen att jag inte ville sluta hålla på med henne. Tog tag i henne lite senare & tryckte henne mot väggen & strular upp henne & tog tag i hennes bröst (tänkte att jag så gärna ville innanför hennes kläder & känna på henne) Hon strulade tillbaka en stund sen gick vi till dom andra. Tänkte inte så mycket på detta efteråt.

Börjar bli lite frustrerande att mina tankar ändrats så extremt och att det blivit så intensivt.

Är det någon/några som känner igen sig på något sätt eller "förstår vad detta är" ???

• Svar på tråden Är jag Bi eller är det bara en fantasi ??
  • Anonym (:3)

De är bara du som kan avgöra om de är fantasi eller om du är bi, känner du att du inte skulle ha några problem med att va tsm med en tjej och ha sex med henne och får känslor och blir attraherad va tjejer så är du nog bi!

• Anonym (Hej)

Dessa tankar går jag också omkring i. Har inte tänkt i dessa banor innan utan det började av att en kompis till mig i skolan som jag umgåtts mycket med tittar på ett sätt någon annan aldrig gjort innan, hon försöker alltid vara nära mig och flirta lite. Varje gång vi varit ute och någon kille har stött på någon av oss kör hon alltid på att vi är tillsammans grejen och då har vi kyssts. Och det känns bara hur underbart som helst. Vill så gärna ha mer av henne men vi har aldrig diskuterat kring det eller kommit närmre. Det är bara när vi är onyktra som vi pratar om sex med tjejer då hon säger att hon är nyfiken på det.

• Anonym (Anonym)

Hon verkar vara väldigt nyfiken på dig (Hej)... Antingen vill hon testa bara eller så har hon ju fått känslor för dig.

Jag personligen skulle definitivt prata med henne & se hur hennes tankar är omkring detta & själv förklara dina "känslor" omkring det här.

Skulle också tänka efter lite innan.. Om hon skulle ha känslor för dig eller bara vilja vara intim med en tjej, hur kommer det bli efteråt om ni skulle göra något osv.

Tycker definitiv att ni ska snacka om de :)

• Paino

Jag önskar också att man kunde vara fri att vara sig själv utan att andra ska döma.
    Då kanske jag skulle ha en pojkvän nu, i alla fall mer älskare.
    Men är rädd vad andra ska tycka, föräldrar osv.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (:3) skrev 2014-08-07 00:46:01 följande:

De är bara du som kan avgöra om de är fantasi eller om du är bi, känner du att du inte skulle ha några problem med att va tsm med en tjej och ha sex med henne och får känslor och blir attraherad va tjejer så är du nog bi!

Men det jag inte vet.. Ibland skulle det kännas asnajs & ibland är det bara som att jag är intresserad av själva sexet... Har ingen aning, svårt att tänka sig in i en situation.
  • Anonym (Anonym)
    lykantrophona skrev 2014-08-07 11:17:45 följande:

Varför tror du att du är straight? ;)

Varför inte ? Har bara haft kille & inte tänkt så mycket på det förens nu.. Känns som det är själva sexet jag är mest nyfiken på ...
  • Anonym (Anonym)
    Paino skrev 2014-08-11 17:51:03 följande:

Jag önskar också att man kunde vara fri att vara sig själv utan att andra ska döma.

Då kanske jag skulle ha en pojkvän nu, i alla fall mer älskare.

Men är rädd vad andra ska tycka, föräldrar osv.

Skit i dom andra & kör på ... ?
  • lykantrophona
    Anonym (Anonym) skrev 2014-08-11 18:00:43 följande:
    Varför inte ? Har bara haft kille & inte tänkt så mycket på det förens nu.. Känns som det är själva sexet jag är mest nyfiken på ...
    Jag tänker på att någon anledning måste det väl ha funnits till att du strulat med tjejer? Dessutom var du kär i en tjej i mellanstadiet? Och du finner tjejer sexiga?

Så det kan vara dags att överlag ifrågasätta den här idéen om att "man är hetero om man aldrig tänkt på saken". Och om det är sexet du är intresserad av är du just bisexuell. Har man olika läggningar när det gäller vem man blir kär i och vem man blir kåt i, kan man säga t ex att man är heteroemotionell (eller heteroromantisk) men bisexuell - dvs att man blir kär i motsatt kön, men kåt på båda.

Men det verkar vara ett återkommande problem för många tjejer att de fått för sig att de är hetero, fastän de varit attraherade av samma kön flertal gånger, helt enkelt för att de fått så hårt itutat att är man "normal" är man hetero. Du vet, heteronormen. Man tror att man skulle behöva vara konstig för att vara något annat än heterosexuell, fastän sanningen är att det finns icke-straighta överallt.

Därför, istället för att prata om bisexualitet som något konstigt, som man måste motivera med diverse argument, så vill jag vända på steken: vad finns det för argument för att du är hetero? ;)

• Anonym (Anonym)
    lykantrophona skrev 2014-08-11 20:22:18 följande:

Jag tänker på att någon anledning måste det väl ha funnits till att du strulat med tjejer? Dessutom var du kär i en tjej i mellanstadiet? Och du finner tjejer sexiga?

Så det kan vara dags att överlag ifrågasätta den här idéen om att "man är hetero om man aldrig tänkt på saken". Och om det är sexet du är intresserad av är du just bisexuell. Har man olika läggningar när det gäller vem man blir kär i och vem man blir kåt i, kan man säga t ex att man är heteroemotionell (eller heteroromantisk) men bisexuell - dvs att man blir kär i motsatt kön, men kåt på båda.

Men det verkar vara ett återkommande problem för många tjejer att de fått för sig att de är hetero, fastän de varit attraherade av samma kön flertal gånger, helt enkelt för att de fått så hårt itutat att är man "normal" är man hetero. Du vet, heteronormen. Man tror att man skulle behöva vara konstig för att vara något annat än heterosexuell, fastän sanningen är att det finns icke-straighta överallt.

Därför, istället för att prata om bisexualitet som något konstigt, som man måste motivera med diverse argument, så vill jag vända på steken: vad finns det för argument för att du är hetero? ;)

Jag är ju tjej så enligt det du säger är jag bisexuell om jag är kär i killar och kåt i både tjejer och killar?

Pratar inte som att det är konstigt utan att jag inte vet om det bara är tanken jag tänder på eller om jag skulle tända på det irl. Därför jag undra om det var någon i samma sits som mig.

För att jag är hetero? Känner mig attraherad av killar, varit tillsammans med killar och det har känts bra.
  • lykantrophona

Ja, är du en tjej som känner dig sexuellt attraherad till båda killar och tjejer så är du bisexuell. Du behöver inte ens vara lika attraherad till båda. Allt som inte är helt hetero eller helt homo kan kallas bisexualitet (Kinsey-skalan och det där).

Och om du inte är sexuellt attraherad av tjejer, varför fantiserar du så mycket om det, hånglar med tjejer och känner på deras bröst? Jag har svårt att tro att du skulle vara helt ointresserad av tjejer. :P

Att vara tillsammans med killar är något bisexuella gör också, det enda din attraktion till killar utesluter är ju homosexualitet. ;) Jag är en bisexuell tjej, och jag trivs också väldigt bra tillsammans med min pojkvän. Gör mig inte heterosexuell för det.

• Anonym (Hej)

Säg till om du vill prata med någon, så finns jag här :)

• Anonym (Anonym)
    lykantrophona skrev 2014-08-11 20:44:37 följande:

Ja, är du en tjej som känner dig sexuellt attraherad till båda killar och tjejer så är du bisexuell. Du behöver inte ens vara lika attraherad till båda. Allt som inte är helt hetero eller helt homo kan kallas bisexualitet (Kinsey-skalan och det där).

Och om du inte är sexuellt attraherad av tjejer, varför fantiserar du så mycket om det, hånglar med tjejer och känner på deras bröst? Jag har svårt att tro att du skulle vara helt ointresserad av tjejer. :P

Att vara tillsammans med killar är något bisexuella gör också, det enda din attraktion till killar utesluter är ju homosexualitet. ;) Jag är en bisexuell tjej, och jag trivs också väldigt bra tillsammans med min pojkvän. Gör mig inte heterosexuell för det.

Säg inte att jag inte är det .. Undrar ju Lixom eftersom det är nu i efterhand som jag fått upp dom där grejerna i huvet & börjat fantisera. Om det är ren nyfikenhet eller vad som.. Känt en gång & känt mig attraherad men inte andra gånger jag strulat. Försöker bara förstå & se om det finns någon annan i liknande situation :)
  • Paino
    Anonym (Anonym) skrev 2014-08-11 21:02:32 följande:
    Säg inte att jag inte är det .. Undrar ju Lixom eftersom det är nu i efterhand som jag fått upp dom där grejerna i huvet & börjat fantisera. Om det är ren nyfikenhet eller vad som.. Känt en gång & känt mig attraherad men inte andra gånger jag strulat. Försöker bara förstå & se om det finns någon annan i liknande situation :)
    Tror många känner sig förvirrade över sin sexualitet. Den är ofta flytande. Det man tänder på vid just det tillfället kanske inte alls känns kul en annan gång. Det är nog bara att vara den man är och göra det man vill, och gillar.
Svar på tråden Är jag Bi eller är det bara en fantasi ??