Firman erbjuder utlandstjänst - vilket land ska jag välja?
Hej!
Firman jag arbetar för har erbjudit tre utlandstjänster; en i England, en i Frankrike och en i Tyskland.
Det handlar om att vi ska bygga upp firman i dessa tre länder, under en femårsperiod. Vistelsen i länderna blir dock på hela tio år, i runda slängar. Flytten sker inom ett år från nu.
Mark och lokaler finns i huvudstäderna i samtliga länder, så smidigast blir väl att bo i just huvudstaden för att slippa onödig restid under morgon och kväll. Dock är jag inte så jätteförtjust i storstäder, utan ser hellre att jag kan ha mig ett litet hus på landsbygden, med goda kommunikationer och vägar in till huvudstaden. - Någon som har något bra tips på en trevlig plats på landet, med snabb och smidig väg in till huvudstaden, i något av dessa länder? (Max en timmas restid med bil - helst kortare).
Ett annat alternativ är att bo kvar i Sverige och fortsätta som vanligt, om än med snäppet fler arbetsuppgifter då även de som blir kvar i Sverige blir "indragna" i uppbyggnadet i utlandet.
Jag har så svårt att bestämma mig för vilket land jag vill flytta till - om ens något av de.
England är ju perfekt då det engelska språket, för en svensk, oftast sitter som en smäck.
Frankrike är varmt och härligt.
Tyskland har bra kommunikationer hem till Sverige - det är geografiskt nära, vilket känns lite tryggt, på nått vis.
I Sverige har jag familj, släkt och vänner. Dessutom så gillar jag Sverige. Samtidigt tänker jag att det kunde vara kul att bo utomlands under ett decennium, bara för att ha gjort det, så att säga.
Hur hade ni gjort och varför?
Tacksam för svar och inputs i tråden.
Jag loggar in någon mer gång under dagen, samt ikväll och kollar av svaren samt svarar på eventuella frågor.
Tack på förhand!