• Ripasso

Ny här, 40+ och svårt att bli gravid

Hej!

Jag är ny här, blir 45 år i oktober. Jag har en tjugoårig son (jag var 24 år när han kom till världen efter hormonbehandling och insemination pga utebliven menstruation). Nu har jag träffat en ny man sen 5 år tillbaka. Vi har inte haft nån längtan efter barn med tanke på vår ålder (maken är 2 år yngre än jag och har inga barn) förrän för ett år sen. Då kontaktade jag en klinik för undersökning och vi fick grönt ljus. Men pga diverse familjeskäl så var vi tvungna att skjuta upp behandligen. Men nu är vi på g! Har börjat med progesteron, ska börja med Pergotime den 5:e blödningsdagen, har fått utskrivet ägglossningspruta och sen blir det insemination. Allt känns så overkligt! Glad

Nån annan i samma sits? Typ 40+ och som ska göra samma sak som mig med Pergotime och/eller insemination?

• Svar på tråden Ny här, 40+ och svårt att bli gravid
  • Annesh

Hej

Singel, 39 år kör insemination i DK :)

Gjort ett försök som tyvärr misslyckades,

Men ska på det igen i slutet av augusti...

Brukar hålla till på tråden;

Vi singelkvinnor som ska bli gravida......

Men där är även par :)

Lycka till!

• Sotarn

Hej!

Låter kul att börja igen, vad säger din son?  Hoppas att allt går bra

• Ripasso
    Sotarn skrev 2014-08-07 14:51:26 följande:

Hej!

Låter kul att börja igen, vad säger din son?  Hoppas att allt går bra

Min son vet inget ännu. Vi vill inte ha eller ge för stora förhoppningar om det inte skulle bli nåt. Han har en halvbror, på sin pappas sida, som är 3 år så jag tror inte han skulle bli så chockad om jag blev gravid Glad 
Svar på tråden Ny här, 40+ och svårt att bli gravid