• Anonym (Hopp)

medicinsk eller kirurgisk abort?

Är i v4+2, men kan inte behålla. Fick tid om 2 veckor för diskutera abortmetod. Jag vill helst sövas så allt bara försvinner. För detta är något jag drömde om för bara två månader sen. Sen sista veckan är allt hemskt och de går inte. Hur har ni mått efter medicinskt? Och efter en kirurgisk? Med en kirurgisk måste jag sen vänta till v7+ minst.. Klarar man vänta så länge ensam?

• Svar på tråden medicinsk eller kirurgisk abort?
  • Anonym (E)

Gjorde medicinsk och hade valt det alla gånger. Tog några timmar och klarade mig på alvedon. Fick tid bara ett par dagar efter jag hade första mötet. Riskerna med kirurgiska är LITE större, även om de är väldigt små och jag tycker medicinsk är skonsammare.

• Hoppfull84

eftersom du är tidigt gravid och det inte hunnit bli så mycket därinne ännu skulle jag alla gånger välja medicinsk. det är över på några timmar och du riskerar inte ärrbildning och andra komplikationer som man gör med skrapning.

själv har jag gjort en medicinsk abort pga ett missfall som inte ivll komma ut av sig självt, vilket var sorgligt och man ville helst ha det avklarat så man kunde gå vidare. men hade aldrig valt skrapning då det känns mycket mer som ett kirurgiskt ingrepp med allt vad det innebär. risker med sövning/bedövning och ärrbildning.

Svar på tråden medicinsk eller kirurgisk abort?