Fortfrande plattskalle, kommer det någonsin ändras?
Min dotter på 17 månader har varit platt hela sitt liv. Det kommenterades på BVC vid 4-5 månaders ålder. Har sedan den dagen inte låtit henne ligga på rygg en sekund förutom vid sömn. Fick löftet att det skulle försvinna med tiden. Fram till 9-10 månaders ålder passade jag även på henne när hon sov den tiden jag var vaken men det blev ohållbart, dessutom tyckte BVC-sköterskan att det blivit ganska mkt bättre. Då valde jag att låta henne sova som hon ville. Hon rörde sig ju så mkt ändå och alltid hamnade på rygg gång på gång (vände henne alltid till sidan). Så jag lät henne sova som hon ville. Nu är hon 17 månader och huvudet är fortfarande platt! Harde svårt att hitta en cykelhjälm som passade, de var för små på sidorna och för stor baktill. Hon har fått en del hår så det syns inte lika mycket längre, men det känns och det märks.
Är det någon där ute som har erfarenhet av detta i lite högre ålder? Kommer det försvinna/minska eller kommer hon få se ut som hon gör resten av sitt liv?
Jag har såklart börjat passa på henne igen, men snart får hon eget rum så vi flyttar och då blir det ohållbart.
Dela gärna med er av era erfarenheter!
/ Förtvivlad mamma