• dreamz

väntetid från läkare-donation

Jag och min sambo har nu fått en tid till SU för att prata/ ta prover med läkare och ssk.
    Sedan e det väntan på att en passande donator ska dyka upp!

Jag undrar lite hur ni som gjort ÄD hur lång tid tog det för er från läkare till själva donationen?

• Svar på tråden väntetid från läkare-donation
  • Längtar12345

Hej igen!
    Svarar i denna tråden också ;)
    Ställde oss i kö på SU dec- 11
    Kallad på inskrivning dec -13
    Embryoåterföring mars -14 (Färskt) +ett till frysen
    Plussade mars -14
    BF 10/12

kram

• dreamz
    Längtar12345 skrev 2014-08-15 09:12:02 följande:

Hej igen!
    Svarar i denna tråden också ;)
    Ställde oss i kö på SU dec- 11
    Kallad på inskrivning dec -13
    Embryoåterföring mars -14 (Färskt) +ett till frysen
    Plussade mars -14
    BF 10/12

kram

Hihi :P

Vi fick vänta mer än 2 år ( men vi väntat sedan 26juni -12. Kan juh ha å göra med att vi hamnade mitt i semester tider och dom stänger 4 veckor. Men dock så är det inte brist på ägg(????) utan läkartider...
  • dreamz

Men fått en tid nu i början av september för att ta prover och sedan tillbaka Eftr. 2 veckor igen för kurator samtalet :)

• Längtar12345

Vi hamnade mitt i julledigt och ni i semestertiderna :) hoppas allt går smidigt för er nu. Jag tycker att det bara var helt underbart att äntligen vara framme i kön. Nu är ni faktiskt på G!

Kan bli så himla sur över att detta område är så dåligt prioriterat och att det av många anses som lyxsjukvård. Jag lovar att min sjukdom som är svår endometrios inte alls är speciellt lyxig!! Att det finns underbara donatorer som är villiga och hjälpa oss men inte finns läkartider är stor skam. För oss viktiga (med tanke på biologisk klocka) år som bara försvinner på att vänta. Kram

Svar på tråden väntetid från läkare-donation