Någon mer än jag som ibland känner hugg i sidorna?
Gravid i vecka21 och vet inte skillnaden på hur varken sammandragningar, foglossning eller bara vanlig växtvärk i livmodern ska kännas .
Har nu sedan 3 dagar tillbaka haft en smärta på höger sida typ där äggstocken sitter . Det smärtar inte hela tiden men den kan ibland komma som en överraskning och riktigt hugga till så att jag får vika mig en stund och rätta upp mig sakta innan smärtan avtar . Den är inte så stark varje gång och jag har som sagt inte ont hela tiden. Om jag är ute och promenerar så märker jag att när jag tar större kliv så känns det som att det stramar , tar jag kortare steg så gör det inte ont alls. När jag cyklar så måste jag räta upp mig för annars så känns det som att något pressas eller ligger i kläm på högersidan nere vid äggstocken typ.
Vad är detta? Foglossning? Sammandragning? Växtvärk? Behöver jag söka hjälp
Jag ringde till sjukvårdsupplysningen igår för barnmorskan hade ingen telefontid längre, och där sa dom bara att det är mycket som händer i magen just nu och hon tyckte inte att det är någon fara sålänge det inte gör ont hela tiden och att jag skulle kanske bara sakta ner på tempot lite och ta det lugnare . Hon sa att får jag ont när jag vilar så ska jag ringa till förlossningen? Hjälp! Förlossningen? Vad innebär det? Kan barnet komma ut redan?
Detta är min första graviditet så jag har ju ingen aning om någonting?
Någon som kan hjälpa mig?