• Cowgirl

Jobbig väntan och illamående

Jag har haft två tidiga missfall varav det senaste var lite konstigt med bara rätt lite blödning, betydligt mindre än vid en vanlig mens. Hoppades därför såklart att graviditeten skulle vara kvar men det var den inte Rynkar på näsan

Idag är det 4 veckor sedan den senaste blödningen började (jag brukar ha exakt 28 dagars cykel) och jag har inte "känt mig" gravid nu, däremot en annan sorts illamående och framför allt äcklig smak i munnen den senaste veckan. Testade negativt nu på morgonen. Skulle naturligtvis kunnat väntat och sett om mensen dyker upp men är ju nyfiken! Känns inte heller som om den är på gång, känner mig bara allmänt konstig...

Någon som känner till en annan orsak till relativt lindrigt men konstant illamående utan magont? Det känns inte som magkatarr och jag har inga uppstötningar. Värst är det med smaken i munnen som liksom aldrig försvinner. 

Trodde aldrig att jag skulle bli såhär nojig över eventuell graviditet, hade hoppats kunna ta lite lättare på det men har svårt att låta bli att analysera minsta lilla sak...

Känner mig inte i form för att jobba imorgon men om jag sjukanmäler mig av anledningen "trött + illamående" så kommer givetvis alla att ropa GRAVID!!! i kör och det vill jag ju inte heller. Fan, varför kan det inte bara fungera?!

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • Svar på tråden Jobbig väntan och illamående
  • Fröken W

Avvakta och se om du börjar må bättre. Gör du inte det så uppsök läkare/ring och rådfråga en barnmorska.

Mår du dåligt och känner att du inte orkar/klarar av att jobba så är det klart att du ska vara hemma. Du behöver ju inte tala om vad för sjuk du är...men vet att man ofta vill ge en "förklaring" så dra till med att du har feber. Är ju ingen som kollar det. Har du möjlighet att meddela jobbet redan idag så gör det. "Jag känner mig lite hängig, tror jag har feber, osäker på om jag kan jobba imorrn. Men jag hör av mig igen om jag blir hemma."

• Cowgirl

Tack för ditt svar!

Jag ska givetvis kolla upp det där med illamåendet om det håller i sig, har bara väldigt lågt förtroende för sjukvården när det gäller den typen av icke livshotande åkommor

Går nu omkring och hoppas på plus på stickan på onsdag istället! Ska vänta tills dess att testa tänkte jag. Om inte mensen kommer såklart...

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
Svar på tråden Jobbig väntan och illamående