• Kesi

Pojke eller flicka? Bild - Potty picture

För 1 vecka sedan var jag på ultraljud där barnmorskan var osäker på vilket kön min bebis har. Jag fick den här bilden och för ett otränat öga ser det väldigt mycket ut som en pojke, eller?

Jag har försökt kollat runt på olika engelska sidor för att jämföra men blir inte klokare. Tycker att det ser ut som en snopp men under är det ju "platt" - ingen pung som jag tycker brukar synas på andras bilder.. Blir osäker!

Det spelar ju verkligen ingen roll men man blir ju ssåååå nyfiken! :)

Nån som vill försöka sig på en liten gissning?

Här var jag alltså i v. 16+0

• Svar på tråden Pojke eller flicka? Bild - Potty picture
  • Hobbyarkitekt

Varför var BM osäker? Såg hon också bara en snopp och ingen pung, eller varför tvekade hon?

• Kesi

För att det var tidigt och då var det tydligen svårt att se skillnaden på könen. Lättare att se efter vecka 20 sa hon.

tänkte om det kanske fanns någon som hade ett liknande ultraljud som ville dela med sig om deras var en flicka eller pojke :)

Det är jag som inte tycker mig se något mer än en liten prick som skulle tyda på att det är en pojke :)

• Kesi

.... men o andra sidan kanske allt nedanför pricken är pungen? Eller?

Har sen tidigare än dotter och då såg man de tre strecken mkt tydligt fast det har jag också sett om man jämför med bilder att det inte behöver synas.

Här ser iaf inte jag några streck :P

• Hobbyarkitekt

Jag vet inte hur man tyder UL-bilder. Men det är ju sant som du säger att det är betydligt lättare att se könet omkring vecka 20.

Ska du göra ett UL då? Och ta reda på könet! Uppdatera gärna här då, om du har lust alltså!

• Kesi

Jag ska göra ett ultraljud i v. 19+ men uppdaterar med bild och ev mer info då! :)

Någon som skulle säga att det var något annat än en pojke där inne :P?

• Hobbyarkitekt
    Kesi skrev 2014-08-10 11:25:59 följande:

Jag ska göra ett ultraljud i v. 19+ men uppdaterar med bild och ev mer info då! :)

Någon som skulle säga att det var något annat än en pojke där inne :P?

Jag är som sagt kass på att tyda UL-bilder. Kan du berätta vad man ser på bilden? Vinkel? Vart ser du den ev. snoppen?

Bilden är kanske jättetydlig(?), men jag har noll koll på UL-bilder, som sagt.
  • Hobbyarkitekt

Eller, nej, nu fattar jag (tror jag). Bilden är tagen typ på rumpan, med benen isär (som om man byter blöja på barnet). Barnet är i det där "svarta hålet" på bilden?

Om det är så, så ser jag fot, fot, böjt ben, ben, snopp och pung.

• Kesi

Ja precis! Det kanske jag skulle ha skrivit!

Bilden är tagen underifrån så man ser rakt upp i rumpan :) pottbild eller potty picture som folk kallar det :)

Vad kul att du ser det, jag är så osäker på det jag ser :P tycker att hela paketet har varit tydligare och även aningen större på killar i jämförelse, även de som är tagna samma vecka :)

Fast jag tycker även "nubben" ser för stor ut för att vara en tjej, det känns som om den borde ha blivit mindre i vecka 16.

• Hobbyarkitekt
    Kesi skrev 2014-08-10 15:04:04 följande:

Ja precis! Det kanske jag skulle ha skrivit!

Bilden är tagen underifrån så man ser rakt upp i rumpan :) pottbild eller potty picture som folk kallar det :)

Vad kul att du ser det, jag är så osäker på det jag ser :P tycker att hela paketet har varit tydligare och även aningen större på killar i jämförelse, även de som är tagna samma vecka :)

Fast jag tycker även "nubben" ser för stor ut för att vara en tjej, det känns som om den borde ha blivit mindre i vecka 16.

Hm, kanske är det så att könsorganen utvecklas olika snabbt, - men att vid födseln så är det ingen skillnad på en snopp som var större på en UL-bild, än en som var mindre i samma vecka?

Eller så är den där bilden inte lika inzoomad?

Äh, jag vet inte. ;)
  • Kesi

Ja det har du kanske rätt i!

Kan ändå inte låta bli att undra varför hon inte såg det så tydligt som du och jag gör :P

• Hobbyarkitekt
    Kesi skrev 2014-08-10 16:49:50 följande:

Ja det har du kanske rätt i!

Kan ändå inte låta bli att undra varför hon inte såg det så tydligt som du och jag gör :P

De kanske har nån regel som säger att de inte får säga varken bu eller bä, vid minsta tveksamhet?
  • Kesi

Någon mer som tror något om bilden? Någon som varit med om samma till o med?

• Kesi
    Magnolia02 skrev 2014-08-11 08:12:26 följande:

Det står inget i ditt meddelande, om det inte var tänkt så alltså :)

• Honungsblomman

Jag gissar pojke.

Har ni fått veta säkert än?

Svar på tråden Pojke eller flicka? Bild - Potty picture