• Alice10000

    Ska detta anmälas?

    Hej
    Jag undrar om ni tycker att det ska anmälas till skolinspektionen? Eller var ska man anmäla detta? Eller tycker ni att det hjälper inte iaf?

    Idag när min pojke blev lämnat till fritids av sin pappa på morgonen så försökte han göra uppmärksam en av personalen att trappor på baksidan är mycket dels smala och långa(de håller på att bygga nåt där så att det är mycket trång där med)och därför han pappa svårt att gå ner i de. Han undrade om man kunde öppna framsidan eftersom där finns det bara typ 3 trappor som är mycket breda. Anledningen till detta är att pappa under de sista året blev opererat dels för knäna och dels för ryggen vilket personalen visste om!

    Va gjorde personalen när pappa gick och lämnade min son på fritids? Hon sa till min son "nu ska jag lära dig att gå i trappan". Min son fick gå i trappan 5 ggr fram och tillbaka samt fröken och en del barnen såg det! Sen sa hon så här "kom ihåg att nästa gång om du säger till din pappa att du kan inte gå i trappan då ska du gå 10 ggr till och lära dig att gå"!!!

    Min son är 10 år och går i klass 4 nu !!! Trodde hon att han verkligen inte kan gå i trappan??? Hon visste ju att pappa var opererat och att han menade sig själv så klart!!!Även om hon väljer nu och skiljer på att det var typ " missförstånd" så har hon inte rätt att " Lära mitt barn att gå i trappan! Han är ju 10 år! Jag bor på 5:e våningen och han gå många gånger per dag trappan eftersom han gillar inte att åka hiss! Vill hon göra nånting så måste hon kontakta föräldrar eller hur? Hur kan man ens tänka att en 10 årig för helvete kan inte gå i trappan? Det är en helt vanlig trappan fast smalare och trång!!!!!!!!

    När jag har hämtat min pojk då var inte hon där annars jag skulle prata med henne! Tycker att det känns jobbigt att dels alla från personalen samt alla barn på fritids visste om det!
    En annan kvinna som jobbar på samma fritids har kommenterat det så här" ju denna fröken är hård".

    Just nu mår min pojk jätte dåligt och känner sig kränkt framför sina kompisar!Han har huvudvärk pga allt och dels tänker han på att alla kommer att prata om honom imon, att han är 10 år men kan inte gå i trappan!!!

    Vet inte vad jag ska tycka om det och vad ska jag göra? Vad tycker ni?

    Kvinnan har även kom fram till min son och så så här framför andra barn på gården " nu har jag sagt till rektor att jag har lärt dig att gå i trappan"!

    Skulle vilja gärna veta vad ni tycker om det?

    Hälsningar Alice

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-09 23:20
    Har varit i kontakt med rektor men rektor tyckte att även det låter som en kränkning så är det inte kränkning. REKTOR har pratat med mitt barn och sa att såna händelser händer när man är trött efter dels semester och hela veckan.

    Jag har även pratat med denna kvinna som har kränkt mitt barn men hon förstår inte samt hon säger att mitt barn blev bättre på trappan. Hon sa även att han ljuger!. Jag vet att mitt barn inte ljuger eftersom jag känner han bäst.

    Mitt barn har kommit mycket ledsen i fredags hem eftersom hon försökte prata med honom i ca 1 timma. Det var hela tiden samma frågor typ: tycker du att jag har kränkt dig? Ska vi vara vänner osv men när mitt barn ville inte vara vän med henne så förtsatt hon från början samma frågor;( till slut klarade han inte mer och när hon frågade igen om han har lärt sig att gå i trappan så sa han att han kunde gå i trappan men blev bättre på att hålla sig i räcke. Han sa det för att kunna komma ut från rummet annars skulle hon förutsätta med frågor. han kom hem mycket ledsen.......,

    Tack för hjälpen Alice

  • Svar på tråden Ska detta anmälas?
  • Tecum

    En solklar kränkning av en inkompetent lärare! Och eftersom rektor fegar i vanlig ordning (trött efter semestern!) och läraren ifråga inte tar ansvar är det inte fel med en anmälan. Men den kommer helt säkert inte att leda till något. Så du får själv avgöra om det är värt besväret.

  • Drottningen70

    Jag vet inte om

    Jag skulle kunna låta bli att slå subban hårt.

Svar på tråden Ska detta anmälas?