• Marcus

Minska sexlusten

Hej! Jag har en lite knepig fråga... Jag och min sambo har ett sisådär sexliv. Vi har två underbara barn, det yngsta 3 mån. Jag förstår att min sambo inte orkar/vill eller har lust men det har varit så här under hela våran tid tillsammans, 6 år snart. Hon har aldrig varit särskilt intresserad av sex vid närmare eftertanke... Det är alltid något som är viktigare! Det finns inte och har aldrig funnits spontanitet när det kommer till just sex. Det ska nästintill bokas in så det finns tid för mental förberedelse. Jag har försökt och försökt, tjatat o tjatat, vi har pratat mycket om det, grälat om det. Hon säger att hon vill att jag tjatar för det blir lättare då! Jag har blivit väldigt trött på hela situationen och jag känner mig som en skit som vill ha sex med min fina o underbara sambo. Hon säger att jag är sexig, snygg men det märks inte på det fysiska planet. Jag är less! Jag vill numera bli av med min sexlust helt! Jag vill inte ha den kvar längre! Den är bara en belastning och orsak till gräl o osämja! Skulle väldigt gärna veta om det går att ta bort driften eller åtminstone dämpa driften till närmast obefintlig! Någon som vet hur man ska göra?

• Svar på tråden Minska sexlusten
  • 2barnsmorsan

De första kvinnor funkar så att man inte kan tänka "ok ikväll har vi sex". Män funkar så. Inte kvinnor.

Kvinnor behöver närhet ofta, kramar ofta, puss då o då. En smekning i håret eller på kinden. När man gör så ofta så brukar man bli mer mottaglig för sex. Jag tror dwt är så med din sambo.

Att tjata o prata om det är det värsta du kan göra. Ha inga förväntningar. Låt henne själv ligga o ha det skönt utan att du ska blanda dig i. Så hon lär sig att slappna av. :)

För vi kvinnor tänker lätt på "jaha vad ska vi äta imorgon då, måste åka i handla" istället för att slappna av o inte tänka på något.

• 2barnsmorsan

Det ska stå "de flesta kvinnor "

• Cheeses

Antidepressiva säger jag bara! Bra piller som minskar sexlusten

Svar på tråden Minska sexlusten