Paranoid personlighetsstörning
Hej!
Snälla hjälp !
Finns det någon som vet om det finns nått som man kan göra åt det.
Jag är 22 år och lider av detta, och känner mej även väldigt ensam om det. Alla jag känner är väldigt öppna och bryr sej inte speciellt mycket om vad andra tycker och tänker mm. Jag själv däremot tror att alla vill mej illa, vilket har resulterat att jag inte umgås med vänner och sitter hellre ensam en lördag kväll än att gå ut och hitta på något.
Och när jag väl umgicks med lite folk för några årsen trodde jag alltid att dom snacka skit om mej när jag gått.
Jag har nyss börjat på ett nytt jobb där jag städar företag, vilket jag faktiskt trivs med. MEN då jag ska städa där det är människor känner jag att paniken börjar komma. Jag ursäktar mej hela tiden för att jag är långsam och alla verkligen ALLA säger att det är lugnt och att det blir jättebra. Men självklart tror jag dom bara säger detta för att vara snälla, men egentligen är dom jätteirriterade på mej.. Om jag kommer på när jag kommer hem att t.ex. "Jag glömde ju torka av det skåpet" kan jag ha panik ända till jag kommer tillbaka och inser att dom inte säger något om det, men även här är jag säker på att dom vet om att jag glömde men säger ingenting för att dom är så irriterade och vill inte ens prata med mej.
Detta är verkligen jättejobbigt! Jobbigt att alltid tro att folk vill mej illa, att alltid tänka så himla mycket, att alltid tro att det ligger något underliggande i vad alla säger.
Så snälla finns det någon där ute som vet vad man kan göra åt detta?
Eller någon som har samma problem?