• Flizan30

Finast flicknamn och kombination?

Jag har i princip bestämt mig för namn men kör en sista omröstning. Vilka två av dessa namn är finast och passar bäst ihop med Märta Sophia (som skall vara andranamn). Vill helst ha fyra namn men kan tänka mig tre. Alla dessa namn finns i släkten (Charlotta är vanligast förekommande dock):

Lovisa
    Ebba
    Agnes
    Charlotta

Kombinera gärna ihop namnen och ge gärna förslag på vilket namn av namnen som skall vara tilltalsnamn ( Märta Sophia går bort). Kommentera gärna varför ni tycker så.

• Svar på tråden Finast flicknamn och kombination?
  • fluu

Agnes Märta Sophia med Agnes som tilltals namn är så vackert.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Stora My

Som första namnalternativ tycker jag Lovisa. Som andra alternativ Agnes.

• Natulcien
    fluu skrev 2014-08-13 08:10:38 följande:

Agnes Märta Sophia med Agnes som tilltals namn är så vackert.

Håller med!
    Helt klart den vackraste kombon.

Och så tycker jag att tre namn räcker. Fyra blir bara onödigt krångligt och lite fånigt, tycker jag.
  • Flizan30

Agnes är jättefint! Men vi har funderat på Lovisa eller Agnes som tilltalsnamn. problemet är att jag är jättekär i Ebba också. Så fint. Så därför tänker jag att 4 namn funkar. 

Då blir det ex:

Ebba Lovisa Märta Sophia
    Agnes Lovisa Märta Sophia

Vet inte vilket som passar bäst. Svårt när man har flera favoritnamn,

• Karpalo
    Flizan30 skrev 2014-08-13 09:35:35 följande:

Agnes är jättefint! Men vi har funderat på Lovisa eller Agnes som tilltalsnamn. problemet är att jag är jättekär i Ebba också. Så fint. Så därför tänker jag att 4 namn funkar. 

Då blir det ex:

Ebba Lovisa Märta Sophia
    Agnes Lovisa Märta Sophia

Vet inte vilket som passar bäst. Svårt när man har flera favoritnamn,

Ja visst kan det vara knepigt med många favoriter. Måste både Sophia och Märta vara med då? Annars skulle det kanske funka med

Ebba Märta LovisaAgnes Märta Lovisa

• Flizan30

Jo Märta o Sophia är nära släktingar. Sophia vet också om att vi skall ha hennes namn med, så det går inte att ta bort.

• Flizan30

Karpalo: ok tack! Agnes är jättefint. Svårare med flicknamn tycker jag då det finns så många vackra.

• Stora My

Håller med att det finns så mycket fina tjejnamn. Svårare komma på fina pojknamn. Vi har haft svårt hitta namn till våra pojkar och tillslut bestämt oss i sista stund.

• Flizan30

Svärdfisken. Njä nästan;).. När jag frågar maken så tycker han Agnes eller Lovisa,men han tycker båda är ok. Jag gillar de namnen plus Ebba mycket. Men även om man väljer mellan Agnes o Lovisa är det svårt. De är vackra på olika sätt. Men vi lutar lite mer åt Lovisa nu ändå. Men visst är det svårt,

• isolande

Gillar Lovisa bäst som namn, men kombon blir finast om ni använder Agnes istället.

Agnes Märta Sophia alltså {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Finast flicknamn och kombination?