• Stårschan

Tycker du om att byta mobiltelefon?

Vad tycker du om att byta mobiltelefon? Är det shoppingens höjdpunkt, ett nödvändigt ont eller något att bara drömma om?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du om att byta mobiltelefon?
  • HäckHäxan

Mest jobbigt. Jag hatar att lära mig en ny telefon. Är inte särskilt teknikintresserad heller.

• Josephine96

Tycker bara det är jobbigt faktiskt. Är ett helvete att välja abonnemang och sånt där eftersom jag är usel på sånt och det slutar väl med att de snobbiga grabbarna i butiken lurar i mig att skaffa det dyraste utan att jag ens vet om det. Sen kan man ju bli gråhårig för mindre när man ska lära sig hur den nya funkar. Har redan ångest att det är dags för en ny om 6 månader Skäms

• Stårschan

Jag tycker också att det är jobbigt. På jobbet har jag lyckats behålla samma mobil i väldigt många år (har inte ens en smartphone!), men min privata måste bytas ut nu, och det känns skitjobbigt.

• Msalpha83

bytte nyss mobil, tycker det var svinjobbigt. Gick ifrån iphone4 till htc one m8. Storskillnad och tog ca 1,5v innan jag kände mig nöjd. Vet inte om det har med vana eller om jag tycker android är så bra... håller på att lära mig fortfarande om alla grejer i telefonen känns som man kan göra mer med den än vad appels telefoners utbud.
    Men nu lär jag vänta ett bra tag tills jag byter igen.

• dfuoih

Bytte från en S3 till en S5 för 2 månader sedan pga S3an gick sönder.

På lunchen dagen efter S3an gick sönder hade jag den nya telefonen och sen tog det nån timme och sen var man igång som vanligt igen. Så inte speciellt jobbigt och inte speciellt tidskrävande att välja.

• Dina08

Vill inte byta. Är mycket nöjd med min iPhone 4. Tänker ha den så länge det går.

• Nenne666

Jag uppgraderar mig bara hos Apples iphone när mitt abonnemang löper ut. Nästa gång blir det iphone 6 när den funnits på marknaden i några månader. Jag tycker det är hur kul som helst.

• gbgumman

Tycker det är jobbigt att lära sig nytt men skönt sen när man ser det som är bättre. Snabbare bättre bilder bra funktioner.

• fluu

Tycker inte om det. Jag har hela mitt liv i mobilen så nu när min senaste stendog och inte gick att laga blev det lite krisigt. Det är en modell från 2010 och nu har jag äntligen lyckats hitta ett nytt tillgängligt exemplar som jag ska vårda ömt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Zadre

Gillar inte att välja eftersom det finns så många modeller (är samma sak med det mesta. Hade stora problem med att hitta en bra laptop). Men nu har jag en modell jag gillar så kommer fortsätta med den även i fortsättningen. Har ett bra abonnemang till. Däremot är det kul att börja använda den och hitta alla roliga funktioner! :)

• korfu08

Sådär har gjort det när jag haft möjlighet och då jag inte riktigt varit nöjd med min telefon, men nu är jag jättenöjd med min mobil så nu tänker jag inte byta på ett bra tag och nog finns det roligare shopping än att byta mobiltelefon.

• vampyria2

Jag skulle aldrig byta mobil modell, älskar min Iphone så hårt och uppgraderar bara

• dfuoih
    vampyria2 skrev 2014-08-15 15:59:46 följande:

Jag skulle aldrig byta mobil modell, älskar min Iphone så hårt och uppgraderar bara

Blir jobbigt om apple konkar nån gång framöver... ;)
  • Ragnar

Jag älskar min Nokia från 2005. Den har alla funktioner jag behöver, behöver bara laddas en gång i veckan, får plats i fickan och verkar hålla betydligt bättre än alla nya telefoner. Så byta telefon kommer jag inte att göra förrän min ger upp. Räknar dock inte med att kunna få tag i en likadan som jag har nu.

• zZzZz

Jag byter när jag känner för det, ibland varje halvår, och ibland kan det gå två år mellan telefonerna...

Just nu rullar jag fortfarande med Xperia Z, men blir att byta upp sig till en Z2 eller kanske Z3 i sen vinter/kommande vår...

har inga problem med att byta telefon, är inte låst vid min nuvarande eller skulle "dö" om telefonen gick sönder, då jag alltid kör en backup via myphoneexplorer så telefonbok/sms/bilder sparas i datorn, och man kan väldigt enkelt ta en sprillans ny android telefon och bara köra en "restore backup" och vips är nya telefonen likadan som gamla med bilder, sms och telefonbok :)

Fortfarande förvånad hur bra denna Xperia Z håller, då den säkert åker ner i golvet minst en gång per dag, om inte sonen försöker äta upp hörnen på den, eller om man tappar den i lastbilen eller sitter på den, still going strong! :)

Våga vägra gamla stenålders telefoner som saknar funktioner man behöver varje dag :)

• Stårschan
    zZzZz skrev 2014-08-17 20:27:19 följande:

Våga vägra gamla stenålders telefoner som saknar funktioner man behöver varje dag :)

Nu blir jag lite nyfiken på vad det är för funktioner du  behöver varje dag, samt hur gammal en mobil ska vara för att du klassar den som "stenålders". Själv tycker jag att jag klarar mig bra med facebook, instagram, väder, tv, google och lite annat tjafs, och det är ju inga problem med mobiler som har flera år på nacken.
Svar på tråden Tycker du om att byta mobiltelefon?