• Svar på tråden Isis tar södra Europa inom 5 år tror dom
  • realist14
    Gert skrev 2014-08-31 08:59:08 följande:

Isis flaggor har satts upp på broar i Kalmar. 

Barometern

fy
  • Halvtre

Barometern

Som polisen i artikeln sa är att det finns lagar mot flaggor som hakkors, på tiden att förbjuda islamska flaggor också då de speglar massmord och förtryck. Inget vi vill förhärliga i vårt land. Dessutom borde polisen få befogenheter att gå in i den närmsta moskén (givetvis med skor och kvinnliga poliser utan slöja) och göra förundersökningar och förhör för att få tag i dessa människor som sympatiserar med omänskliga ideologi, och att utvisa dessa på obestämd tid. Ni är inte välkomna till vårt civiliserade land.
  • StackarsMia

Att IS skulle kunna ta Europa är lika troligt som att stollarna i MP skulle kunna få regera Sverige. 

Aldrig.

• StackarsMia
    Rataxes skrev 2014-09-02 02:46:44 följande:
    Bara en dåre kan förneka att det finns ett utbrett stöd för dessa avskum i sverige.

Varning för starka bilder. Var medveten om detta innan du klickar på denna länk. Om du vet med dig att du tar illa upp av stötande saker på film så klickar du INTE på länken. Du är själv ansvarig för vad du väljer att titta på. Gnäll inte med kränkningsknappen innan du tänkt efter och förstått vad du nyss läste.

">

Och åra dårar till humanistpolitiker välkomnar alla med öppna armar. Fan som att man levde på en annan planet.
  • The Mechanix
    Halvtre skrev 2014-08-31 10:43:26 följande:
    Som polisen i artikeln sa är att det finns lagar mot flaggor som hakkors, på tiden att förbjuda islamska flaggor också då de speglar massmord och förtryck. Inget vi vill förhärliga i vårt land. Dessutom borde polisen få befogenheter att gå in i den närmsta moskén (givetvis med skor och kvinnliga poliser utan slöja) och göra förundersökningar och förhör för att få tag i dessa människor som sympatiserar med omänskliga ideologi, och att utvisa dessa på obestämd tid. Ni är inte välkomna till vårt civiliserade land.
    Vilka fler flaggor och symboler ska förbjudas? Ryska flaggan? Lika bra att förbjuda allt utom svenska flaggan.

Varför bara moskéer? Låt polisen får rätt att storma in på alla kyrkor, företag, föreningslokaler eller hem, och förhöra folk godtyckligt. Det kan ju ändå vara så att nån känner någon som begått ett brott av något slag, eller sympatiserar med någon sorts ideologi som är skadlig. 

Jag tycker det låter som ett drömsamhälle.
  • Ogago

Jag ser Breiviks ord och åsikter överallt i denna tråden. Är han verkligen fri redan? Eller är det hans efterföljare som skriver allt det här dravlet?

• The Mechanix
    StackarsMia skrev 2014-09-02 08:47:23 följande:
    Nu får ju polisen redan stooooooorma in i vilken lokal de vill om det finns belägg för detta. Men lika bra att avskaffa Polisen och införa shariasoldater som kan halshugga folk på plats.
    Självklart får polisen gå in vart som helst om det finns skäliga misstankar och ett åklagarbeslut.

Men det är jävligt långt i från: "Dessutom borde polisen få befogenheter att gå in i den närmsta moskén (givetvis med skor och kvinnliga poliser utan slöja) och göra förundersökningar och förhör för att få tag i dessa människor som sympatiserar med omänskliga ideologi, och att utvisa dessa på obestämd tid"

Om du inte förstår skillnanden mellan att få gå in i närmsta moské och anhålla folk som kanske sympatiserar med en viss ideologi, då är det synd om dig.
  • StackarsMia
    The Mechanix skrev 2014-09-02 08:54:53 följande:
    Självklart får polisen gå in vart som helst om det finns skäliga misstankar och ett åklagarbeslut.

Men det är jävligt långt i från: "Dessutom borde polisen få befogenheter att gå in i den närmsta moskén (givetvis med skor och kvinnliga poliser utan slöja) och göra förundersökningar och förhör för att få tag i dessa människor som sympatiserar med omänskliga ideologi, och att utvisa dessa på obestämd tid"

Om du inte förstår skillnanden mellan att få gå in i närmsta moské och anhålla folk som kanske sympatiserar med en viss ideologi, då är det synd om dig.
    Jag har aldrig varken sagt eller hållt med detta presumtiva påstående. Svårt att veta varför du berättar detta för mig.

Bejakas det våldsteorier i en moské, ska svensk lag gälla. Och muslimen ska icke gnälla. Punkt slut.
  • The Mechanix
    StackarsMia skrev 2014-09-02 09:00:46 följande:
    Jag har aldrig varken sagt eller hållt med detta presumtiva påstående. Svårt att veta varför du berättar detta för mig.

Bejakas det våldsteorier i en moské, ska svensk lag gälla. Och muslimen ska icke gnälla. Punkt slut.
    Svensk lag gäller, man kan inte döma eller fängsla någon för åsikter.

Som tur är.
  • Honungsblomman

Barometern

När jag var liten hade jag en (mar)dröm.

Vi talade väldigt mycket om att "turkarna" höll på att ta över Södertälje (där vi bodde). Varför vi sa "turkarna" var för att vi barn inte visste skillnaden mellan alla (turkar, assyrier, syrianer, osv), så vi buntade ihop alla till "turkarna".

Hur som helst. Drömmen jag hade - som var återkommande - var att "turkarna" en dag sa: "Nu tar vi över Sverige, då vi är fler "turkar" i Sverige än svenskar". Då sa jag (i drömmen alltså) "Jaha, men då tar vi svenskar över "Turkiet" istället". Svaret (fortfarande i EN DRÖM) blev "Nej, det går inte för vi är fler "turkar" kvar i "Turkiet", än vad det finns svenskar på Jorden".

Detta var alltså en återkommande (mar)dröm. Jag drömde den några gånger om året från typ nioårsåldern till någon gång i tonåren. Sedan dess har jag inte haft drömmen, men jag minns den så väl.
  • StackarsMia
    Honungsblomman skrev 2014-09-02 09:35:03 följande:
    När jag var liten hade jag en (mar)dröm.

Vi talade väldigt mycket om att "turkarna" höll på att ta över Södertälje (där vi bodde). Varför vi sa "turkarna" var för att vi barn inte visste skillnaden mellan alla (turkar, assyrier, syrianer, osv), så vi buntade ihop alla till "turkarna".

Hur som helst. Drömmen jag hade - som var återkommande - var att "turkarna" en dag sa: "Nu tar vi över Sverige, då vi är fler "turkar" i Sverige än svenskar". Då sa jag (i drömmen alltså) "Jaha, men då tar vi svenskar över "Turkiet" istället". Svaret (fortfarande i EN DRÖM) blev "Nej, det går inte för vi är fler "turkar" kvar i "Turkiet", än vad det finns svenskar på Jorden".

Detta var alltså en återkommande (mar)dröm. Jag drömde den några gånger om året från typ nioårsåldern till någon gång i tonåren. Sedan dess har jag inte haft drömmen, men jag minns den så väl.
    Och nu har syrianerna tagit över. Fint att några av dem alla kriminella blev straffade:

www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/dags-for-domar-i-sodertaljemalet
  • Gert

IS är redan i Europa. De har slagit läger i Bosnien.

tinyurl.com/pcgzqww

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • familjenstyg
    The Mechanix skrev 2014-09-02 09:03:23 följande:
    Svensk lag gäller, man kan inte döma eller fängsla någon för åsikter.

Som tur är.
    Är det inte just det man kan göra när det gäller pro nazistiska åsikter samt för vissa åsikter om vissa minoritetsgrupper (hets mot folkgrupp)?
Svar på tråden Isis tar södra Europa inom 5 år tror dom