• känsligo1

Tonåring spelar ut mig o mitt ex

Har en nybliven tonåring! Jag o min dotters pappa är separerade sedan många år! Vi har alltid varit bästa vänner men nu hatar vi varandra! Jag som mamma har alltid varit snäll o ställt upp med allt i hennes liv! Pappan har inte gjort så mycket utan hon har alltid bott hos mig! Men nu så har hon förändrats och försöker bli en egen liten individ o försöker bestämma o styra över allt! Flyttat till pappan på halvtid för ett tag sen! Men här är så mycket bråk att man knappt orkar med det! Hon får jätte mycket grejer o jag hjälper henne med allt!
    Men enligt henne så super jag, festar, knullar, köper kläder till mig själv o bryr mig bara om mig själv! Vilket inte alls är sant! Visst jag har börjat unna mig själv saker som jag aldrig gjort i hela mitt liv men jag jobbar för pengarna! När hon varit här så blir det bara bråk o eftersom jag o dotterns pappa avskyr varandra så har hon fått otroliga svängrum att spela ut oss mot varandra! Nu har hon fått hjälp av honom att polisanmäla mig för misshandel o hot! Han är ju överlycklig att det blivit så här så vad jag än gör så han motsatsen vad jag sagt o visar att jag minsann inte har något att säga till om! Har jag sagt nej till något så gör han alltid tvärtom. vilket har gjort honom till underbar. Jag är oskyldig o polisanmälan är nedlagd för det handlar bara om konflikter! Men socialen har varit snabb o ska uträtta så hon inte far illa i detta hemmet! Vilket är fruktansvärt nedvärderande! Hon har flyttat till honom på heltid men vill bo hos mig varannan vecka men jag orkar inte med bråken här o att varje dag ska ringa eller sticka till pappa när vi är ovänner! Så att han får mer vatten på sin kvarn o vända emot mig! Jag som mamma har äntligen satt ner foten o vill inte ha någon boende här som inte är snäll o följer mina regler! Detta har slutat med att jag knappt träffat min dotter på 3 månader! Hon ringer bara när hon vill ha hjälp med något! Jag orkar inte mer o ger upp henne snart vilket låter hemskt! Men jag har ingen boendes hos mig o jag ska ändå utredas!
    Hur ska jag gå tillväga! Ska jag ge upp henne eftersom det är ju det de verkar vilja ha det på detta viset både min dotter o hennes pappa! Hos pappa är hon en helt exemplarisk tonåring o även i skolan, vänner o bland alla andra människor! Men detta är bara mot mig! Han gör allt för att vända henne mot mig! Nu har det gått så långt att jag blivit sjukskriven för att jag mår dåligt av det här! Varje gång hon hör av sig så är det inte för att hon saknar mig utan vill enbart ha hjälp o det slutar med att jag hjälper eller i ovänskap! Snäll hjälp!

• Svar på tråden Tonåring spelar ut mig o mitt ex
  • känsligo1

Kan man bli omplacerad på sitt jobb för att man är sjukskriven o inte är delaktig i början av jobbet o att man har värk! Jag har inte bett om detta inget jag ville! Det var en bra lösning ett tag tills värken går bort men enligt chefen så får vi diskutera om jag kommer tillbaka till min avdelning! Men vad fan får man göra så här?

Har man inte tillräckligt med problem!

Svar på tråden Tonåring spelar ut mig o mitt ex