kärolajnan skrev 2015-03-05 20:44:12 följande:
Kan verkligen tänka mig det!
Tack, va gulligt av dig!
Vi var på möte med läkaren i tisdags och tackade nej till äggdonation. Det könns helt enkelt inte rätt för oss... Vi får i alla fall ett tredje försök men tyvärr ser de inga tecken på att det kommer att gå bättre en tredje gång. Vi valde ändå att tacka ja, jag skulle inte kunna leva med att veta att vi inte försökt på alla sätt. Så, vecka 21 är det beräknat äggplock.
De vet verkligen inte alls varför inget ägg blivit befrukat, om det beror på ägget eller på spermierna.
Jag har också tänkt att ta kontakt med Stina, psykologen, för att få möjlighet att prata med henne inför det sista försöket. Det känns viktigt att vara ordentligt förberedd på att ev få beskedet att vi aldrig kommer att kunna få egna barn... så det är rätt mönga ta kar i omlopp just nu.
Förstår att det är mycket tankar! Det där varför de inte befruktas verkar ju vara en gåta, vi frågade mycket om det också då vi ju fick så dåligt resultat första gången (1/15) o de sa då att man liksom inte kommit så långt i forskningen än så man vet varför. Är nog bra att göra det sista försöket också, som du säger kanske också lättare gå vidare när man vet att man gjort allt. Tycker inte du ska tappa hoppet helt innan dess, du fick ju bara ut tre nu, jag fick denna gång ut 15 varav 5 blev befruktade, så det är ju ett av tre, hade jag fått ut tre vet man ju inte hur det gått. Håller alla tummar för att det kommer gå för er denna gång! Många kramar!