• mochm

mammaledig-tillsvidaretjänst

Hej,

Jag ska vara mammaledig ett år från ca okt.2014-okt.2015. Detta är planerat så min chef vet om det.
    Nu har min tjänst kommit ut, och dom skriver att det är en tillsvidaretjänst. Ingen tidsbegränsning. Utan det står ingenstans att det är vikariat(?) Undrar om dom kan göra såhär? Dom vet ju att jag kommer tillbaka.
    Det är anställning som fältsäljare. Fins bara en sån tjänst i mitt distrikt.
    Hoppas någon kan hjälpa mig

• Svar på tråden mammaledig-tillsvidaretjänst
  • Annelie 76

Om du inte blivit uppsagd så har du kvar din tjänst. Dina arbetsuppgifter finns dock kanske inte kvar när du kommer tillbaka. Såna är reglerna.

• mochm
    Annelie 76 skrev 2014-08-14 16:20:48 följande:

Om du inte blivit uppsagd så har du kvar din tjänst. Dina arbetsuppgifter finns dock kanske inte kvar när du kommer tillbaka. Såna är reglerna.

Tack för ditt svar

Jag har varken blivit uppsagd eller sagt upp mig. Min tjänst är den enda som fins i 30mils omkrets. Hur kan dom erbjuda mig andra uppgifter. Förstår det om man jobbar på ett kontor eller nåt. Men jag är ensam.
  • annaba

Utan att veta exakt du sysslar med som fältsäljare. Möjligen att de planerar att utöka den tjänst du nu har till två positioner för att man ser en ökande marknad och behov av ytterligare personal för att täcka den? Och tar in den person som vikarierar för dig för att täcka din position under mammaledigheten och att ni sen kommer att jobba parallellt?

• mochm
    annaba skrev 2014-08-14 18:59:25 följande:

Utan att veta exakt du sysslar med som fältsäljare. Möjligen att de planerar att utöka den tjänst du nu har till två positioner för att man ser en ökande marknad och behov av ytterligare personal för att täcka den? Och tar in den person som vikarierar för dig för att täcka din position under mammaledigheten och att ni sen kommer att jobba parallellt?

Bra förslag, men tyvärr vet jag att det inte är därför. Därför jag undrar om dom verkligen kan skriva så..... Vill bara ha lite kött på benen innan jag tar upp det med dom.
  • Sarita

Jag tror inte du ska vara misstänksam om du inte har frågat än. Det kan finnas många skäl, kanske att man vill ha in fler i distriktet om ett år eller att man vill lära upp nån som fortsätter i ett annat distrikt sen? Tror du de vill bli av med dig?

• mochm
    Sarita skrev 2014-08-14 19:40:17 följande:

Jag tror inte du ska vara misstänksam om du inte har frågat än. Det kan finnas många skäl, kanske att man vill ha in fler i distriktet om ett år eller att man vill lära upp nån som fortsätter i ett annat distrikt sen? Tror du de vill bli av med dig?

Jag hoppas ju verkligen inte det! Har alltid skött mitt jobb jättebra! Och har aldrig hört något annat från min chef heller. Vi har ju verkligen pratat igenom min mammaledighet och att jag ska tillbaka. Det är därför jag är misstänksam. Det går inte att låta en jobba ett år på mitt distrikt för att sedan ge denna ett annat, då det är snack om så stora distrikt. Men jag ska snacka med min chef imorgon så får vi se Tusen tack för alla svar!
Svar på tråden mammaledig-tillsvidaretjänst