kluven om jag kan ha kvar min hund
Hej tänkte bara se vad ni tycker om detta, för jag känner mig så himla delad.
Jag har en liten chihuahua blandis på 3,5 år som jag älskar över allt annat.
Jag skaffade honom som sagt för 3,5 år sen då min tillvaro var helt annan än vad den är nu, jag bodde med båda mina föräldrar och min bror.
Tyvärr så separerade dom för 1,5 sen och min pappa gifte om sig med en som är allergisk mot djur och min mamma flyttade till dalarna så jag och min hund flyttade med henne dit, dock hade jag allt mitt i Stockholm så blev tvungen att flytta tillbaka då utan min älskling, åkte upp så mycket jag bara kunde.
Sen blev jag utkastad av min pappas fru så flyttade tillbaka till dalarna så då fick jag vara med min hund igen av olika anledningar så kunde jag inte bo kvar hos min mamma heller då hon kastade ut mig så jag bodde hos min pojkvän som bodde hemma och delade rum med sin bror, men vi sökte akut boende och efter ca 3 veckor hittade vi en lägenhet och jag åkte och hämtade hem min hund direkt.
Kanske ska tillägga att min hund bott med en rottis blandis hela sitt liv och han var/är min hunds bästa kompis och säkert varit hans största trygghet.
Nu bor jag och min pojkvän i en andra handslägenhet med min hund och våran katt vi får ha denna lägenhet ca 6 månader så vi letar annat under tiden.
Nu kommer mitt problem min hund kan inte vara själv hemma så jag blir helt låst så jag kan inte ens gå och handla, ensamtränat honom i ca 1,5 vecka så hoppas så att det ger något.
Kändes så igår när jag och pojkvännen var ute och åt och ägaren där sökte någon som kunde jobba där och frågade om jag kunde prov jobba är ju bara 19 år så aldrig haft jobb så tog emot så när jag sa att jag inte kan för tillfället pga hunden.
Så ja detta är mitt problem min hund kan inte vara själv något och jag är så himla låst för kan inte lämna en skällande hund i lägenheten i flera timmar, han reagerar även rätt mycket på ljud inne i lägenheten.
Känner bara att jag är så pass ung och att jag ändå behöver någon slags inkomst och fritid då min pojkvän betalar precis allt i dagsläget.
Min mamma kan inte heller ha min hund då hon har mycket värk och sa att när han bodde hos henne att hon skulle omplacera honom om jag inte hämtade honom.
Min hund är verkligen min trygghet och jag älskar honom av hela mitt hjärta och jag tycker han förtjänar det bästa här i livet.
Va tror ni, tror ni han kommer kunna vara själv ca 5 timmar om dagen inom snar framtid?, kan inte lulla runt hemma för länge.
Förlåt för ett sånt långt inlägg, hoppas någon orkar läsa igenom