• SandraS23

Hur känner ni föräldrar som precis blivit fleraförälder? blev tillvaron helt omtumlad eller njuter ni?

Hej alla. Precis som rubriken lyder hur mår ni som nyss har blivit flerbarnsförälder? Kan ni njuta av det nya livet eller känner ni stress och press, får ni det stöd av er sambo/man som ni behöver? Anledningen att jag frågar är för att jag känner mig så otillräcklig både för nytillskottet och min äldsta dotter som är 2 år. Pappan jobbar hela dagarna nu så vi är själva hemma och då går det jätte bra men när pappan kommer hem blir allt så "tungt" fler som känner så?

• Svar på tråden Hur känner ni föräldrar som precis blivit fleraförälder? blev tillvaron helt omtumlad eller njuter ni?
  • skaviblifyra

det är underbart mysigt kul å fantastiskt att se syskonen ihop...men såååå tröttsamt. ingen tid till sig själv eller relationen med mannen. men nu är lillasyster nio mån storebror fyra år. så det rullar på. mem vi är dödströtta bägge två

• vampyria2

Ojoj jag är barntokig och älskar att vara mamma och var så lycklig när jag fick nummer två ganska exakt två år efter min första....men jäklar vad jobbigt jag tyckte det var   Nu hade jag väl ganska mycket otur och fick en liten tvåa som hade kolik ut över det vanliga, hon skrek mellan halv tolv och halv sex varje natt första halvåret, sen vaknade hon flera gånger per natt tills hon var fyra år, visade sig senare i livet att hon har ADHD och Asperger och jag misstänker i och för sig att det var därför hon var så otroligt krävande som barn.

Tog mig 8 år innan jag vågade mig på att skaffa fler barn, och fem år såg jag till att det var mellan nummer tre och fyra och det var enbart för att jag aldrig mer ville uppleva hur det var att ha barn så tätt.

Så summan av kardemumman är det är förbannat jobbigt att ha två så små barn samtidigt men du kommer att ha igen det senare i livet när de hänger tillsammans och leker när du har annat att göra, föga tröstande nu va
    Sen så är du alltså inte ensam om att tycka att det är jobbigt men det är lättare sen om man vill skaffa fler barn, då kommer du inte att märka av kontrasten om att inte hinna med lika hårt, du är redan van att fördela tiden mellan barnen

Svar på tråden Hur känner ni föräldrar som precis blivit fleraförälder? blev tillvaron helt omtumlad eller njuter ni?