• jove

Sluta med Lergigan Comp

Hej!
    Jag sitter här o hoppas att jag skall få ett gott svar av någon som ätit Lergigan Comp och sedan försökt sluta med det?
    Jag har ätit dem sedan vecka 7 och är nu i vecka 17+3 men mår dåligt direkt jag ska sluta med dem. Tar bara 1 tablett på morgonen så klarar jag mig men problemet är att nu vill jag sluta o det som händer när jag inte tar den är inte att illamåendet kommer tillbaka utan en hemsk huvudvärk (migrän). Är det normalt o hur länge tar det innan det ger sig isåfall?

Folk pratar om koffien o att jag skall testa en kopp kaffe istället men de hjälper inte ett smack. Börjar nästan bli rädd att det bara är psykiskt. Att huvudvärken kommer av att jag vet att jag skippat tabletten.

Snälla, om det är någon som ätit det så skriv ner era upplevelser av den.

Tack på förhand :)!!

• Svar på tråden Sluta med Lergigan Comp
  • LillaJag06

Du kan ju få huvudvärk av att du slutar med dem pga koffeinet men det låter som att det är psykiskt.

Jag har migrän och åt 4 lergigan comp + 2 vanliga lergigan till natten.

Hade en migrän behandling fram till v 24 pga flera anfall i veckan.

Min migrän utlöstes inte pga lergiganet så tror inte att det är de.

Vad säger din läkare?

Huvudvärken pga koffeinet kommer att försvinna efter några dagar och du äter ju inven hög dos så försök att stå ut om det går.

• jove

Okej:) ja, det kanske bara är migrän som skulle vart där den dagen oavsätt. Men det konstiga är att jag testat tre gånger nu var 14 dag o det blir samma symtom varje gång. Känner mig liksom sjuk o huvudvärk som sagt.

Vågar man ta två alvedon? Barnmorskan säger att jag skall börja med en men det hjälper ju inte ett dugg!

Tack för svar:)

• LillaJag06
    jove skrev 2014-08-15 22:19:22 följande:

Okej:) ja, det kanske bara är migrän som skulle vart där den dagen oavsätt. Men det konstiga är att jag testat tre gånger nu var 14 dag o det blir samma symtom varje gång. Känner mig liksom sjuk o huvudvärk som sagt.

Vågar man ta två alvedon? Barnmorskan säger att jag skall börja med en men det hjälper ju inte ett dugg!

Tack för svar:)

Det låter ju som att det är koffeinet du reagerar på och inte migrän.

Klart du vågar det :) det är ju bara under en kort period.

Ta det lugnt och stressa inte upp dig, drick en kopp kaffe ihop med alvedonen så kanske det lindrar lite.

Vad äter du annars mot din migrän?
  • Anonym (koffein)

Jag fick med fruktansvärd huvudvärk när jag skulle sluta med dom, brukar aldrig ha huvudvärk så jag relaterar det direkt till koffeinet då jag inte ens dricker kaffe. Men mådde även illa så jag fortsatte några veckor till. Testade igen och då blev det inga symptom alls och nu äter jag dom inte mer :) kan tilläggas att jag med endast tog en tablett på morgonen.

Svar på tråden Sluta med Lergigan Comp